خلاصه ماشینی:
"او علاوه بر مسؤلیت حل پرونده جنایی که بر عهدهی اوست،خود را گرفتار باج خواهی قاتل همین پرونده میبیند،قاتلی که شاهد قتل همکار کارآگاه دورمر توسط خود او بوده است و این موقعیتی واژگون را سبب میشود.
در فیلم بیخوابی،بیننده دچار این همانی با کارآگاه دورمر میشود و این موفقیت فیلم را در درگیری بیننده با اثر نشان میدهد.
لذت دیدن این فیلم در چشمهای خواب آلود کارآگاه دورمر خلاصه میشود و اوج آن در جایی است که این چشمها دیگر توان باز بودن ندارند وپلکها بر روی هم نهاده میشوند چرا که کارآگاه در هم تنیدگیهای روح خویش را میگشاید و با وجدانی بیدار به چشمها دستور خواب میدهد و این خوابی است که از بیداری خوشتر است تمای فیلم در یک تقابل دو جزیی بین خواب و بیداری است که این دو مفهوم استعاری در چشمهای نیمه باز الپاچینو خوش نشسته است."