Skip to main content
فهرست مقالات

چگونه دانش آموزی می خواهیم؟

نویسنده:

(2 صفحه - از 52 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات ،اضطراب ،دانش‌آموزان ،امتحان ،اضطراب امتحان ،تکلیف ،احساس ،تهدید ،عمدی ،عملکرد ،اضطراب طبیعی ،سائق‌های اضطراب نامرتبط با تکلیف ،موقعیت امتحان هم سائق‌های ،سائق‌های ،ارگانیسم ،زندگی ،پی تربیت دانش‌آموزانی ،اجتماعی ،مقابله ،ذهنی ،احساس تهی شدن ذهن ،روابط علی ،آموختن ،موقعیت ،فراگیری دانش‌آموزان مؤثر ،فراگیری ،عملکرد امتحان ،درونی اطلاعات ،رفتارش ،فرایندهای

خلاصه ماشینی:

"برای چنین آموزشی به کوشش عمدی نیاز است تا دانش‌آموز بتواند،در کمال آرامش نسبی در زندگی خود،آگاهانه بیندیشد،پیش‌بینی و فرمول‌بندی کند،و راه‌حل‌های مناسب برای بعضی از مسائل بیابد. اضطراب طبیعی،از تهدیدی درونی و بیرونی خبر می‌دهد و نجات‌دهنده‌ی زندگی است. اضطراب معمولا به‌ اقدامی می‌انجامد،که برای رد یا کاهش تهدید طرح‌ریزی شده‌ است. در چنین حالتی، شخص اگر اقدامش به‌طور عمده هشیارانه یا عمدی باشد،از سازوکارهای مقابله‌ای(مانند آماده شدن برای امتحان)،و اگر رفتارش به‌طور عمدی تحت تأثیر نیروهای ناخودآگاه باشد(مانند سرکوب کردن یا کنار زدن یک تکانه یا عقده‌ی تهدیدآمیز از ذهن)، از سازوکارهای دفاعی استفاده می‌کند. طبیعی است،موضوعی که به‌طور صحیح کسب شده باشد، بهتر در یاد می‌ماند و یادگیری آن آسان‌تر است. در مدل تحلیل‌ عوامل مؤثر در اضطراب امتحان،تنوع زیادی دارد که از جمله آن‌ می‌توان به بهره‌ی هوشی،ماده درسی،تدریس معلم،احساس‌ ناتوانمندی و عدم اعتماد به نفس اشاره کرد که همگی آن‌ها به‌ احساس عدم اعتماد به نفس بیش‌تر،احساس ناکارامدی،تجربه‌ی‌ شکست‌های متوالی،و در نهایت افت تحصیلی و بی‌علاقگی به‌ تحصیل،منجر خواهند شد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.