Skip to main content
فهرست مقالات

کودکان در هزاره ی سوم و نقش تلویزیون در یادگیری های اجتماعی

نویسنده:

(3 صفحه - از 13 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : تلویزیون، کودکان، نقش تلویزیون در یادگیری، رسانه‌ی، برنامه‌های تلویزیونی، اجتماعی، والدین، خانواده، سواد، تمدن، رسانه‌ی ارتباطی در طول تاریخ، نقش تلویزیون در یادگیری‌های اجتماعی، زندگی، توان و سرعت درک کودک، افضل‌نیا، پیام‌ها، روان‌شناسی، طول تاریخ تمدن بشر، مهارت‌های، رفتار، یادگیری در تمدن انسانی، انسان، تأثیر برنامه‌ی تلویزیونی، تحقیقات، کودکان و والدین، مهارت‌های زندگی، رفتارهای کودکان و والدین، شیوه‌ی زندگی و تمدن، تمدن بشری، سرعت درک کودک در پای

خلاصه ماشینی: "پاره‌ای از تحقیقات‌ پیمایشی در انستیتوی ملی خانواده و والدین در انگلستان، در سال 2006 که روی 3938 فرد بزرگ‌سال انجام شده، نشان داده‌اند،اکثر والدینی که دارای کودکان خردسال‌ هستند،حد اقل یک برنامه‌ی تلویزیونی را در مورد پدر و مادر شدن تماشا می‌کنند و بیش از سه چهارم این‌ والدین،اظهار داشته‌اند،تحت تأثیر برنامه‌ی تلویزیونی، روش خاصی را برای رفتار خود برگزیده‌اند که به نظر خودشان،مفید بوده است. در واقع، تمرکز اهداف تحقیق بر این موضوع استوار بود که‌ چه عواملی یا موضوعاتی ما را آن‌طوری می‌سازند که‌ تلویزیون نسبت‌ به توان و سرعت‌ درک کودک در پای‌آن،اطلاعات‌ فراوانی را با سرعتی نسبتا زیاد به کودک ارائه‌ می‌دهد (به تصویر صفحه مراجعه شود)کودکان در هزاره‌ی سوم و نقش تلویزیون‌ در یادگیری‌های‌ اجتماعی دکتر محمد رضا افضل‌نیا (به تصویر صفحه مراجعه شود) طبق نظر مک‌ لوهان،ظهور هر رسانه‌ی ارتباطی در طول تاریخ،طرح‌ و شیوه‌ی زندگی و تمدن را به همراه‌ مردمانی که از آن‌ها استفاده کرده‌اند، تغییر داده است‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) هستیم‌[2007, Oates Messer ]."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.