تازه های زمین شناسی

مترجم:

کلید واژه های ماشینی : دایناسورها، فسیل، پرندگان، زمین، خواب، انرژی، جانوران، حالت خواب پرندگان، کشف، حالت خواب پرندگان امروزی کشف، رسوبات، می‌لانگ، حالت، گاز متان در اعماق زمین، متان در اعماق زمین، چین، دریایی، انگلیس، فسیل‌های جانوران، انرژی امواج دریایی، آب، رفتار، فسیل دایناسوری، حلقهء اتصال دایناسورها و پرندگان، فسیل جانوران نشان، استفاده از انرژی امواج، دایناسورها و پرندگان چینی، منبعی بکر از گاز متان، شرح ویژگی‌های فسیل می‌لانگ، دایناسورها و پرندگان اشاره

خلاصه ماشینی: "او می‌گوید،هر چند این حالت می‌تواند حالتی باشد که‌ دایناسور هنگام حرکت به خود گرفته است،ولی در عین حال به‌ حالت خواب پرندگان بسیار شبیه است. او و فیلیپ کوریک‌9، متصدی فسیل‌های متعلق به دایناسورها در موزهء سلطنتی«تی‌رل»10 کانادا،خاطر نشان می‌کنند که اسکلت ناقصی از یک ترودونتید که‌ در سال 1994 در ناحیهء«مونگولین»11به نام«سینارنیتویدس»12 کشف شد،حالتی شبیه این فسیل داشته است. تئوری دیگر این است که‌ که دایناسور در سوراخ یا حفره‌ای در خواب بوده که ناگهان زیر خاکسترهای آتشفشانی دفن شده است. نورل اظهار می‌دارد،شواهد کافی که بتوان با تکیه بر آن‌ها گفت،این رفتار ثبت شده در فسیل،همان رفتار پرندگان امروزی‌ است،وجود ندارد،اما می‌توان گفت،این رفتار با رفتار یک‌ کروکودیل امروزی بسیار متفاوت است و این صرف‌نظر از فیزیولوژی پایه‌ای آن‌هاست. دانشمندان با استفاده از یک سلول مخصوص الماس(الماسی که‌ به این منظور آماده شده است)و مواد عمومی پوسته و سطح زمین، مثل اکسید آهن،کلسیت و آب که با فشار به الماس تزریق شده، فراهم آوردن فشاری معادل 50 تا 110 هزار اتمسفر و دمای بیش‌ از 2500 درجه،شرایطی مشابه شرایط موجود در اعماق زمین را ایجاد کرده‌اند. محاسبات نشان می‌دهند،گاز متان به طور ترمودینامیکی در شرایط موجود در گوشتهء زمین پایدار است و چنین سطح عظیمی از گاز برای میلیون‌ها سال وجود داشته است. 3. معمای بستر دریا در رس‌ها مولکول‌های فسیل شدهء باکتری‌های سبز احیاکنندهء سولفور می‌توانند به حل این معما کمک کنند که چرا یک دوره تغییرات آب‌ و هوایی و به دنبال آن،مرگ دسته‌جمعی جانداران دریایی در طول‌ دوره ژوراسیک،یعنی حدود 150 تا 160 میلیون سال پیش اتفاق‌ افتاده است."