Skip to main content
فهرست مقالات

فلسفه آموزش علوم زمین

نویسنده:

(6 صفحه - از 52 تا 57)

کلید واژه های ماشینی : آموزش، علمی، آموزش علوم، شهروندان، آموختن، دانش‌آموز، کلاس‌های درس، دانش، نظام تعلیم و تربیت، سواد علمی

خلاصه ماشینی: "آموختن برای با هم زیستن:در این هدف گفته می‌شود که آموزش‌های قصد شده باید به گونه‌ای ارائه شوند که‌ دانش‌آموزان با استفاده و تکیه بر آن‌ها در کلاس درس امروز بتوانند،در زندگی اجتماعی فردای خود موفق عمل کنند. 2. چه باید کرد؟ امروزه نظام تعلیم و تربیت هر جامعه‌ای،اگر می‌خواهد انسان‌ساز باشد و بتواند در تربیت شهروندانی توانا و کارامد و موفق عمل کند،باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که هم قوهء جست‌وجوگری و کنجکاوی‌ شرکت‌کنندگان در فرایند یاددهی و یادگیری را شکوفا سازد و هم سطح سواد علمی-فناورانه شهروندان‌ جامعه را بهبود بخشد؛تا از این طریق بتواند، زمینه‌های توسعهء پایدار را در کشور خود فراهم آورد. داشتن میل به یادگیری و تمایل به یاد گرفتن‌های جدید (نگرش‌های ضروری) پس برای این‌که شهروندان جامعه بتوانند در طول حیات‌ و زندگی خود به‌تولید علم و فناوری بپردازند و از علوم و فناوری‌های روز بهره گیرند،یعنی یاد گیرندهء مادام العمر باشند،آموزش‌های امروز باید به گونه‌ای طراحی و ارائه شوند که ضمن ایجاد علاقه به یادگیری و دانستن در فراگیران،آن‌ها راه‌های گوناگون یادگیری از نیز بیاموزند و بدانند که دائما راه‌های یادگیری جدیدی تولید می‌شوند. فعالیت‌های عملی در گردش علمی تعریف اینشتین از علم نیم‌نگاهی داشته باشیم که گفته است: علم چیزی نیست جز پالایش افکار روزمره(وین هارلن، 1975)،در این صورت چنانچه مخاطبان نظام تعلیم و تربیت‌ با تلاش‌های علمی،دست‌ورزی و کار کردن با اشیا و پدیده‌های واقعی و طبیعی محیط زندگی روزمرهء خود،به‌ شناخت وقایع و کشف قوانین علمی و ارائهء آن‌ها در قالب‌ جمله و..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.