Skip to main content
فهرست مقالات

فلسفه آموزش علوم زمین

نویسنده:

(6 صفحه - از 52 تا 57)

کلید واژه های ماشینی : آموزش ،علمی ،آموزش علوم ،شهروندان ،آموختن ،دانش‌آموز ،کلاس‌های درس ،دانش ،نظام تعلیم و تربیت ،سواد علمی ،جامعه ،فعال ،آموزش علوم زمین ،یادگیری فعال ،علم و فناوری ،آموزش علوم تجربی ،راه‌های یادگیری جدیدی تولید ،زندگی ،روش علمی حل مسأله ،تولید علم ،حل مسأله ،هدف ،دانستن ،دانش‌آموز راه‌های متفاوت حل مسأله ،شهروندان جامعه روش فکر ،یادگیری فعال یادگیری ،فرایند یاددهی ،فلسفهء آموزش علوم تجربی ،هدف‌های آموزش علوم تجربی ،راه‌های علمی حل مسأله

خلاصه ماشینی:

"آموختن برای با هم زیستن:در این هدف گفته می‌شود که آموزش‌های قصد شده باید به گونه‌ای ارائه شوند که‌ دانش‌آموزان با استفاده و تکیه بر آن‌ها در کلاس درس امروز بتوانند،در زندگی اجتماعی فردای خود موفق عمل کنند. 2. چه باید کرد؟ امروزه نظام تعلیم و تربیت هر جامعه‌ای،اگر می‌خواهد انسان‌ساز باشد و بتواند در تربیت شهروندانی توانا و کارامد و موفق عمل کند،باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که هم قوهء جست‌وجوگری و کنجکاوی‌ شرکت‌کنندگان در فرایند یاددهی و یادگیری را شکوفا سازد و هم سطح سواد علمی-فناورانه شهروندان‌ جامعه را بهبود بخشد؛تا از این طریق بتواند، زمینه‌های توسعهء پایدار را در کشور خود فراهم آورد. داشتن میل به یادگیری و تمایل به یاد گرفتن‌های جدید (نگرش‌های ضروری) پس برای این‌که شهروندان جامعه بتوانند در طول حیات‌ و زندگی خود به‌تولید علم و فناوری بپردازند و از علوم و فناوری‌های روز بهره گیرند،یعنی یاد گیرندهء مادام العمر باشند،آموزش‌های امروز باید به گونه‌ای طراحی و ارائه شوند که ضمن ایجاد علاقه به یادگیری و دانستن در فراگیران،آن‌ها راه‌های گوناگون یادگیری از نیز بیاموزند و بدانند که دائما راه‌های یادگیری جدیدی تولید می‌شوند. فعالیت‌های عملی در گردش علمی تعریف اینشتین از علم نیم‌نگاهی داشته باشیم که گفته است: علم چیزی نیست جز پالایش افکار روزمره(وین هارلن، 1975)،در این صورت چنانچه مخاطبان نظام تعلیم و تربیت‌ با تلاش‌های علمی،دست‌ورزی و کار کردن با اشیا و پدیده‌های واقعی و طبیعی محیط زندگی روزمرهء خود،به‌ شناخت وقایع و کشف قوانین علمی و ارائهء آن‌ها در قالب‌ جمله و..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.