Skip to main content
فهرست مقالات

ارزشیابی مستمر (تکوینی - مرحله ای - فرایندی)

نویسنده:

(2 صفحه - از 22 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : ارزشیابی ،ارزشیابی مستمر ،فرایندی ،تکوینی ،اطلاعات ،ارزشیابی فرایندی ،مهارت‌های ،دانش‌آموزان ،ارزشیابی مستمر تکوینی ،فرایند یادگیری جمع‌آوری ،توسعه‌ی مهارت‌های خاص یادگیری ،عیب‌های ارزشیابی در پایان کار ،هدف‌های ارزشیابی فرایندی ،برنامه ،ارزشیابی پایانی مشخص ،ارزشیابی پایانی ،شیوه‌ی اجرای ارزشیابی مستمر ،مقایسه‌ی ارزشیابی مستمر و پایانی ،ارزشیابی جزء ذاتی فرایند یاددهی ،انواع ابزارهای ارزشیابی مستمر ،رویدادهای مهم از عملکرد دانش‌آموزان ،بهبود ،ارزشیابی مستمر در حیطه‌ی دانش ،مهارت‌های کار گروهی ،توسعه‌ی مهارت‌های ارزشیابی ،عملکرد ،مشکلات یادگیری دانش‌آموزان ،اجرای آزمون تکوینی ،تحلیل آزمون‌های تکوینی ،ارزشیابی تکوینی بر تحلیل‌های

خلاصه ماشینی:

"بدون تردید،یکی از عیب‌های‌ ارزشیابی در پایان کار این است که دیگر نمی‌توان درباره‌ی آنچه‌ در جریان تدریس و ضمن سال تحصیلی پیش آمده است،اقدامی‌ کرد یا علل رویدادهای پیش آمده را توضیح داد؛مگر آن که این‌ اطلاعات در خلال فرایند یادگیری جمع‌آوری شده باشند. این‌ ارزشیابی به دنبال سناسایی و مستند کردن پیشرفت‌ها و تجربه‌های‌ دانش‌آموزان به طریقی مثبت است و در آن،مهارت‌های کار گروهی-رشد ابداعات و ابتکارات-مسؤولیت‌پذیری بیش‌تر برای یادگیری و نیز توسعه‌ی مهارت‌های خاص یادگیری لحاظ می‌شود. به‌علاوه،این ارزشیابی ماهیت‌ اکتشافی و انعطاف‌پذیر دارد و از انواع ابزارهای معلم ساخته یا استاندارد استفاده می‌کند تا مهارت‌های بین راهی را اندازه بگیرد؛ مهارت‌هایی که دانش‌آموزان باید یاد بگیرند تا بتوانند مهارت نهایی‌ راکست کنند(پوپهام،1990). اجرای نمایش مقایسه‌ی ارزشیابی مستمر و پایانی (به تصویرصفحه مراجعه شود) در مدت زمان طولانی و شرایط طبیعی انجام می‌شود،اما در نظام‌ آموزشی ما حدود یک‌چهارم نمره را به خود اختصاص می‌دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.