Skip to main content
فهرست مقالات

فعالیت های آموزشی در تدریس درس های زمین شناسی

نویسنده:

(8 صفحه - از 46 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : تدریس، طرح درس، کلاس درس، معلم، تهیه‌ی، تهیه‌ی طرح درس، بودجه‌بندی، تهیه‌ی برنامه‌ی فعالیت‌های آموزشی معلم، تدریس محتوای آموزشی قصد، تدریس درس‌های

خلاصه ماشینی: "هر جلسه چه میزان و چگونه محتوای تهیه شده را به مخاطبان فرایند یاددهی-یادگیری‌ آموزش بدهیم؟ به عبارت دیگر،بودجه‌بندی سالانه و طرح درس روزانه‌ی محتوای آموزشی که‌ می‌خواهیم تدریس کنیم،چگونه است؟ چگونه دریابیم که مخاطبان ما چه قدر به هدف‌های قصد شده از تدریس محتوای آموزش‌ دست یافته‌اند؟ سیستم ارزشیابی مناسب برای بررسی و تعیین تحقق هدف‌های آموزشی قصد شده از تدریس محتوای درسی کدام است؟ فعالیت‌های آموزشی دبیران متخصصان و تئوریسین‌های تعلیم و تربیت و تمامی کسانی‌ که با فعالیت‌های یاددهی-یادگیری در کلاس ارتباط دارند، معتقدند که آموزش یک فرایند است. و اگر ارائه و تدریس مطالب درسی بدون برنامه‌ریزی قبلی‌ صورت گیرد و دوره‌ی آموزشی در حالی پایان یابد که آموزش هنوز کامل نشده است،حجمی از مطالب آموزشی باقی می‌ماند و معلم مجبور می‌شود،آن مطالب و موضوعات را حذف شده‌ اعلام کند یا کلاس‌های جبرانی و فوق العاده تشکیل دهد که هر دوی این حالت‌ها در ناموفق بودن فعالیت‌های یاددهی-یادگیری‌ معلم و متعلم مؤثر هستند. نکته‌ی مهم در تهیه‌ی طرح درس روزانه این است که باید آن‌ را به صورت کتبی و مدادی تهیه کرد و فعالیت‌های یاددهی- یادگیری مناسب برای یک جلسه حضور مؤثر معلم در کلاس و تدریس موفق،پیش‌بینی،طراحی و مکتوب شوند. در طرح درس فوق می‌بینید که معلم در طراحی آن،ضمن‌ توجه به هدف‌های آموزشی که از آموزش علوم زمین مورد نظر است،به طراحی فعالیت‌های آموزشی خود و دانش‌آموزان توجه‌ داشته و آن‌ها را به گونه‌ای طراحی کرده است که هدف‌های قصد شده تحقق یابند و با سهولت کار معلم و متعلم،آموزش امری‌ دلپذیر شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.