Skip to main content
فهرست مقالات

چگونه طرح درس بنویسیم؟

نویسنده:

(4 صفحه - از 59 تا 62)

کلید واژه های ماشینی : ارزش‌یابی ،طرح درس ،اطلاعات ،تدریس ،ارزش‌یابی حیطه‌ی شناختی بلوم ،بلوم ،دانش‌آموز ،انواع ارزش‌یابی پیشرفت تحصیلی ،اهداف ،نوشتن اهداف طرح درس ،معلم ،طبقه‌ی ،نوشتن هدف کلی درس ،ارزش‌یابی مستمر ،تهیه‌ی ،ارزش‌یابی مستمر در پایان تدریس ،زمین ،ارزش‌یابی ورودی ،مهارت ،نوشتن اهداف ،کلی ،حیطه‌ی عاطفی بلوم ،اهداف حیطه‌ی شناختی ،نوشتن طرح درس ،حیطه‌ی شناختی ،الگوهای ،روش بلوم ،تهیه‌ی طرح درس ،الگوی روش تدریس ،روانی

خلاصه ماشینی:

"برای نوشتن طرح درس،باید در سه زمینه اطلاعات کافی داشت: نوشتن اهداف انواع ارزش‌یابی پیشرفت تحصیلی مراحل تدریس در این مقاله سعی شده است،ابتدا دانش و اطلاعات لازم، و در پایان،یک نمونه طرح درس پیشنهادی ارائه شود. طبقه‌ی مهارتی،دو دسته مهارت‌های فکری و فیزیکی را شامل می‌شود: مهارت فکری که تمام توضیحات ارائه شده از پله‌ی فهم تا ارزش‌یابی حیطه‌ی شناختی بلوم را بدون توجه به نام پلکان مربوطه‌ شامل می‌شود؛مانند:دانش‌آموز باید بتواند علل نامناسب بودن‌ تجمع کانی منیتیت در ایجاد خاصیت مغناطیسی را به طور خلاصه‌ بیان کند؛یا مسائل مربوط به قانون‌گرانش عمومی را محاسبه کند؛ یا مقاله‌ای در مورد ارجح بودن حفظ منابع طبیعی بر حفظ منافع‌ شخصی بنویسد؛یا تحقیق ارائه شده توسط هم‌کلاسی‌های خود را نقد و بررسی کند. لازم به ذکر است، طرح درس ارائه شده برای جشنواره‌ی الگوهای تدریس،شامل‌ ارزش‌یابی ورودی و مستمر است که خود ارزشیابی مستمر شامل‌ دو قسمت به شرح زیر خواهد بود: 1."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.