Skip to main content
فهرست مقالات

کاربرد الگوی دریافت مفهوم در آموزش آرایه های ادبی

نویسنده: ؛

تابستان 1381 - شماره 62 (4 صفحه - از 24 تا 27)

کلیدواژه ها : برنامه‌ی درسی ،ساختار محتوا ،اهداف درس ،زیبایی کلام ،تفکر استقرایی ،پیش سازمان‌دهنده ،شناسایی مفهوم ،فرضیه ،ارزیای مفاهیم ،تحلیل تفکر ،کنایه ،تلمیح ،آرایه‌های ادبی ،اصول آموزشی و مراحل تدریس

کلید واژه های ماشینی : آرایه‌های ادبی ،زبان و ادبیات فارسی ،درس آرایه‌های ادبی ،ادبی ،الگوی دریافت مفهوم ،کتاب‌های زبان و ادبیات فارسی ،دریافت مفهوم ،آموزش زبان ،کنایه ،زبان و ادبیات ،مفهوم تلمیح ،آموزش زبان و ادب فارسی ،آرایه‌ی تلمیح ،الگوهای نوین تدریس ،مراحل تدریس ،درسی زبان ،دانش‌آموزان می‌خواهد ،نظرات دانش‌آموزان ،رشد آموزش زبان ،مفهوم درس ،تابلوی کلاس ،کتاب‌های ادبیات ،برنامه‌ی درسی ،مرحله‌ی دوم ،ارائه می‌دهد ،مرحله‌ی سوم ،مرحله‌ی اول ،مورد بررسی ،استفاده کنیم ،قرار دهند

اهداف و ساختار محتوای کتاب‌های زبان و ادبیات فارسی به لحاظ پیروی از نگرش‌های نوین در امر برنامه‌ریزی طوری تنظیم و تدوین شده‌اند که‌ برای موفقیت در تدریس،شیوه‌های نوینی را می‌طلبند.همان‌طور که در شماره‌های 54 تا 55 ملاحظه شد،طی سلسله مقالاتی کاربرد الگوهای نوین‌ تدریس در آموزش زبان و ادبیات فارسی تشریح و تبیین گردید،یکی از این الگوها،الگوی دریافت مفهوم است که در این شماره کاربرد آن را در درس‌ آرایه‌های ادبی به دلیل انطباق با ماهیت آن نشان داده‌ایم.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.