Skip to main content
فهرست مقالات

تدریس مشارکتی

نویسنده: ؛

بهار 1383 - شماره 69 (5 صفحه - از 55 تا 59)

کلیدواژه ها : تدریس مشارکتی ،کتاب‌های ادبیات ،کشش و جاذبه در درس ادبیات ،علل بی‌انگیزگی‌ دانش‌آموزان ،مشکلات تحصیلی ،اهداف تدریس مشارکتی ،واگذاری‌ تدریس به دانش‌آموزان ،پرسش و پاسخ

کلید واژه های ماشینی : تدریس مشارکتی ،نسبت به درس ادبیات ،مشارکتی ،شیوه‌ی تدریس ،شیوه‌ی تدریس مشارکتی ،درس ادبیات ،دبیران ادبیات ،زبان و ادبیات ،نسبت به درس ،ترم ،روش‌های تدریس ،دوره‌ی ابتدایی ،دانش‌آموزان کلاس ،موضوع تدریس ،ضعیف ،ترم دوم ،مراجعه کنیم

بی‌اعتنایی و بی‌علاقگی برخی از دانش‌آموزان نسبت به درس ادبیات،امروزه بسیاری از فرهنگ دوستان و ادبیان و علاقه‌مندان به ادبیات(خصوصا دبیران ادبیات)را نگران کرده است؛زیرا این بی‌اعتنایی ممکن است بسیاری از دانش‌آموزان را از متون کهن و گنجینه‌ی زبان و ادبیات پارسی‌ دور و با هویت دینی و ملی‌شان-که در این متون نهفته است-بیگانه کند.برخی از طرف‌داران زبان‌ و ادبیات در پی یافتن راه حلی مناسب برآمده‌اند.از جمله:خانم مریم بیدمشکی.ایشان برای علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به ادبیات،شیوه‌ی تدریس مشارکتی را پیشنهاد کرده و به آزمایش گذاشته‌اند و به‌ نتایج مطلوبی نیز دست‌یافته‌اند.در این مقاله با تجربه‌ی ایشان آشنا می‌شویم.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.