Skip to main content
فهرست مقالات

از میان نامه ها: تشویش ناتمام

نویسنده:

(3 صفحه - از 62 تا 64)

کلید واژه های ماشینی : کلاس، حسنک، کشمش، دانش‌آموزان، معنی، ادبیات، بازار، مویز، منقی، شروع

خلاصه ماشینی:

"گرچه همه نمی‌توانند در آن‌ موقع حاضرشوند اما چاره‌ای نیست و من می‌دانم که در میان انبوه‌ نفرین بچه‌ها و والدین آن‌ها-که چرا فرزندانمان را صبح زود به مدرسه‌ می‌کشانید-به کلاس وارد می‌شوم. می‌خواهم بی‌مقدمه،خود شروع کنم و غائله را خاتمه دهم اما این بی‌انصافی است؛دانش‌آموزان باید بدانند حسنکی را که‌ می‌خواهیم به دار بیاویزیم کیست؟چه کاره است؟جرمش چیست؟ لحظه‌ای کوتاه مکث می‌کنم. باید خود شروع کنم و اجازه ندهم احدی در این کار دخالت کند؛زمان را به اندازه‌ی کافی از دست داده‌ام. می‌گویم:«بر دار کردن حسنک»که ناگاه دست‌ها بالا می‌رود، صداها بلند می‌شود:«ما بخوانیم؟» به راستی آن‌ها باید بخوانند یا نه؟خواندن حق مسلم آن‌هاست. کلماتی را که به نظرم مشکل می‌رسد،بر تخته‌ می‌نویسم و با گچ‌های رنگی حرکت‌گذاری می‌کنم و بعد از تمام شدن‌ هر بند،مجددا این کار را تکرار می‌کنم؛این کار باعث می‌شود صورت درست کلمات در ذهن آن‌ها جایگزین شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.