چکیده:
تدریس هر درس روش خاص خود را میطلبد و نمیتوان برای همهی درسها الگوی واحدی ارائه کرد.در این نوشته روشی معرفی میشود که میتواند در درس تاریخ ادبیات سودمند باشد.در این روش قسمتهایی از متن کتاب به صورت نمایشنامه نوشته میشود و دانشآموزان آن را در کلاس درس اجرا میکنند.سپس همهی دانشآموزان در آزمونی که در مورد همان متن است،شرکت میکنند.
خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود)نوآوری در تدریس تاریخ ادبیات
تدریس هر درس روش خاص خود را میطلبد و نمیتوان برای همهی درسها الگوی واحدی ارائه کرد.
در این نوشته روشی معرفی میشود
که میتواند در درس تاریخ ادبیات سودمند باشد.
در این روش قسمتهایی از متن کتاب به صورت نمایشنامه نوشته میشود و دانشآموزان آن را
سپس همهی دانشآموزان در آزمونی که در مورد همان متن است،شرکت میکنند.
این نوشته معرفی روشی است که میتواند
در درس تاریخ ادبیات ایران و جهان
درس تاریخ ادبیات ایران و جهان(1)
تلاش شده است در کلاس درس تحرک
در این روش قسمتهایی از متن کتاب
ششم کتاب تاریخ ادبیات ایران و جهان(1)
معلم پس از ورود به کلاس این شعر را
خواهد کرد که این شعر از فردوسی است و
4-سپس معلم از دانشآموزان-که به
نمایش جلسهی بعد نیز مشخص میشود
لازم به توضیح است که متن نمایش را
در جلسات اول بهتر است خود معلم تهیه
-محمود غزنوی:اسم این کتاب را
این است که از جهان پهلوان ایرانی،
-راوی:استاد بزرگ!اسم این کتابها
[راوی وارد میشود]:این صدای آشنا
راوی:مگر شما نسیم شمال نیستید،
[عارف در حالیکه این شعر را
عارف:خواهش میکنم استاد،شعر من که به پای شعر شما نمیرسد.
بر دیوار زندان این شعر را نوشت که:به آزادی ار شد مرا بخت یار
بازیگران:نسیم-راوی-عارف-
سمانه-شما هم که همش یا شعر
صغری-نیما بنیانگذار شعر نو است
پری-اما شعر افسانهی او سرآغاز
سودابه-آیا شما فکر میکنید نیما فقط
پری-از نظر نیما شکل ذهنی شعر هم
این تکه از شعر نیما را بشنوید،خوب گوش"