Skip to main content
فهرست مقالات

نامه و درد دل

نویسنده:

(1 صفحه - از 59 تا 59)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموزان، فارسی، ادبیات، دوره‌ی متوسطه، شاهنامه، مشکل زبان و ادبیات فارسی، معلمان، ساعات درسی ادبیات، شهرهای بزرگ رشته‌های درسی، ساعات درسی

خلاصه ماشینی:

"آن‌چه بیش از قرائت برای دبیران ادبیات مشکل‌ساز است،آن است که‌ بسیاری از دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه در نوشتن شکل صحیح واژه‌های‌ ساده دچار مشکل می‌شوند. برای مثال از صد و بیست دانش‌آموزی که عبارت‌ «اجلش فرا رسیده بود»را نوشته‌اند بیش از صد نفر واژه‌ی«اجل»را به صورت‌ توران توکلی زانیانی دبیر در استان چهارمحال و بختیاری «عجل»نوشته‌اند!بسیار جای تاسف‌ است که گفته شود واژه‌هایی‌ چون:(آدم،غلط،فلسطین،سهل، قاطع،آمیخته،غمین،ثبت، حریص،غفلت حفظ،آزمند و ضبط) را به صورت(عادم،غلت،فلستین، سحل،غاطع،عامیخته،قمین، صبط،حریس،غفلط،حفض، عازمند و ضبت)می‌نویسند!همان‌طور که ملاحظه می‌شود،این واژه‌ها از آن‌ دسته لغاتی هستند که دانش‌آموزان در سال‌های آغاز تحصیل با آن‌ها آشنا می‌شوند. اگر برای هر منطقه بنا بر نیاز،کلاس جبرانی‌ درس‌های مختلف پیش‌بینی شود(همان‌طور که برای درس ریاضی در نظر گرفته شده است)شاید این ضعف عمومی دروس ادبیات که در مدارس‌ متوسطه این استان به چشم می‌خورد کاهش یابد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.