Skip to main content
فهرست مقالات

طرح درس در امواج سند

نویسنده:

(2 صفحه - از 50 تا 51)

کلیدواژه ها :

طرح درس ،بازخورد ،روش تدریس ،رسانه‌ی آموزشی ،هدف کلی و رفتاری ،روش اجرا ،ارتباط عاطفی ،ایجاد انگیزه ،عملکرد فردی

کلید واژه های ماشینی : طرح درس در امواج سند، سؤالات آزمون محتوایی درس، حکومت خوارزمشاهیان و شاعر درس، آزمون محتوایی درس و کلید، تدریس، سؤالات سنجش عملکرد و کلید، دانش‌آموز، آرایه‌ها، شعر، روش تدریس

نویسنده کوشیده است درس«در امواج سند»از کتاب ادبیات(1)متوسطه‌ را در قالب یک«طرح»تدریس کند و با این رویکرد،کار گروهی و دانش‌آموز محوری را بر معلم،محوری ترجیح داده است.ضمنا در پایان،به منظور ارائه‌ی‌ مجموعه‌ی کامل«طرح درس»،نمونه‌ای از سؤالات آزمون محتوایی درس و کلید آن و نیز نمونه‌ای از سؤالات سنجش عملکرد و کلید آن،همراه با اطلاعاتی درباره‌ی‌ حکومت خوارزمشاهیان و شاعر درس(حمیدی)اضافه کرده است که در این‌جا ضرورتی به درج‌آن‌ها نبود.

خلاصه ماشینی:

"را در قالب یک«طرح»تدریس کند و با این رویکرد،کار گروهی و دانش‌آموز مجموعه‌ی کامل«طرح درس»،نمونه‌ای از سؤالات آزمون محتوایی درس و کلید آن و نیز نمونه‌ای از سؤالات سنجش عملکرد و کلید آن،همراه با اطلاعاتی درباره‌ی‌ حکومت خوارزمشاهیان و شاعر درس(حمیدی)اضافه کرده است که در این‌جا زمان تدریس:نود دقیقه. دانش‌آموز باید در پایان درس بتواند: 2. ابیات درس را به نثر روان بازگردانی‌ 3. آرایه‌های درس را تشخیص دهد. 5. پیام محوری درس را بیان کند. 2. جلب توجه و ایجاد انگیزه:(3 دقیقه) الف-آیا دکتر مهدی حمیدی را می‌شناسید و پ-چه تفاوتی در شکل ظاهری این درس با درس:(3 دقیقه) الف-آشنایی با ادبیات غناییـ ث-با سایر اعضای تیم در باره‌ی موارد زیر درس(فراخواندن عملکرد گروه‌ها)(51 دقیقه) قرار داده می‌شود تا با بحث و بررسی در گروه‌ها 6. فراخوان عملکرد فردی(7 دقیقه) ب-بررسی و یادآوری پاسخ‌های سؤالات و الف-چگونگی مطالعه‌ی درس برای تثبیت‌ پ-روخوانی شیوای متن درس"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.