Skip to main content
فهرست مقالات

تعلیم و تربیت دینی و چالش های فراروی آن

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(8 صفحه - از 4 تا 11)

خلاصه ماشینی:

"من در درجه‌ی اول سه نگاه کلی را عرض می‌کنم که ممکن است در پاسخ‌ به این سؤال که تعلیم و تربیت اسلامی در نظام آموزش و پرورش به‌ چه معناست،روشنگر باشد و با توجه به این معانی،بتوان راه‌حل‌ و راهکار ارائه کرد. از اواخر تابستان 85،بعد از این که‌ در سطوح عالی وزارت‌خانه به‌طور جدی احساس شد که ما برای‌ هر تحولی برمبنای نگرش‌های اسلامی و تربیت اسلامی به این‌ فلسفه نیاز داریم و به خصوص بعد از رهنمود مقام معظم رهبری‌ در 12 اردیبهشت در دیدار با معلمان که فرمودند:ما باید فلسفه‌ی‌ آموزش و پرورش کشورمان را تعریف کنیم تا تحولات استمرار پیدا کنند،از آن زمان پی‌گیری این کار به عنوان یک پروژه‌ی تعریف‌ شده آغاز شد. اما اگر این‌طور تعریف کنیم که‌ اساسا ما مهارت‌های زندگی را فراتر از زندگی مادی می‌بینیم و آن‌ آداب و روش‌هایی را هم که در عرصه‌های جدی زندگی بچه‌های‌ ما باید وجود داشته باشند،ولی غرب به آن‌ها بهایی نداده است، در فهرست آداب خودمان وارد کنیم،در این صورت یکی از سرفصل‌های اصلی ما این می‌شود که واقعا بچه‌های ما نسبت به‌ عبادت چه نگرشی داشته باشند و چه عاداتی و چه آدابی را رعایت‌ کنند. (به تصویر صفحه مراجعه شود) جمله‌ی آخر بنده‌ این است که رشد معارف اسلامی‌ در واقع مجله‌ای‌ است که باید دغدغه‌ی نظام‌ درسی و نظام آموزشی ما را داشته باشد،نه فقط یک کتاب و یک درس تعلیم و تربیت اسلامی را."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.