Skip to main content
فهرست مقالات

An Appraisal of Foreign Language Teaching in Iran: The Present State of the Art

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم)/ISC (7 صفحه - از 25 تا 31)

کلیدواژه ها :

روش تدریس ،فرایند آموزشی ،کتاب‌های درسی ،دوره‌ی فراروشی یا پسامتد ،وسایل کمک‌آموزشی

کلید واژه های ماشینی : تحقیقات فراوانی درباره‌ی روش تدریس، فرع دانستن تدریس بر یادگیری، روش تدریس، زبان، آموزش، آموزش زبان، تدریس زبان انگلیسی، نشان‌گر رفتار متفاوت زبان‌آموزان، دوره‌ی فراروشی، مقدم دانستن یادگیری

در 50 سال گذشته،مطالب زیادی درباره‌ی تدریس زبان انگلیسی شنیده و گفته شده است.حتیدر دوره‌ی فراروشی (Post method) ، تحقیقات فراوانی درباره‌ی روش تدریس موجود است،و روش تدریس،مورد توجه خاصی قرار دارد که از جمله دلایل آن می‌توان به شناخت‌ نقش زبان‌آموزان،مقدم دانستن یادگیری بر تدریس و با فرع دانستن تدریس بر یادگیری،شواهدی از مطالعات اجتماعی-روان‌شناختی‌ زبان،و داده‌هایی که نشانگر رفتار متفاوت زبان‌آموزان در موقعیت‌های متفاوت زبانی اشاره کرد.در پاسخ به نیاز روزافزون تغییرات بنیادین در آموزش زبان،این مقاله درصدد جانبداری یا توجیه روش تدریس خاصی نیست،بلکه می‌کوشد،از طریق ارزیابی شرایط نامناسب آموزش‌ زبان،و پیشنهاد راه‌حل‌های مطلوب،راه را برای استفاده‌ی بهینه از وقت و منابع موجود در کشورمان ایران،هموار سازد.در این راستا،به‌ عوامل مؤثر در فرایند آموزش،شامل:معلمین،فراگیران،کتاب‌های درسی،وسایل کمک‌آموزشی و زمان برگزاری کلاس‌ها توجه خاصی‌ شده است.هم‌چنین مؤسسات دولتی با مراکز خصوصی آموزش زبان مقایسه شده‌اند تا بتوان تفاوت‌های کمی و کیفی در نیل به اهداف‌ آموزشی در این مؤسسات را شناسایی کرد.

خلاصه ماشینی: "در 50 سال گذشته،مطالب زیادی درباره‌ی تدریس زبان انگلیسی شنیده و گفته شده است. حتیدر دوره‌ی فراروشی (Post method) ، تحقیقات فراوانی درباره‌ی روش تدریس موجود است،و روش تدریس،مورد توجه خاصی قرار دارد که از جمله دلایل آن می‌توان به شناخت‌ زبان،و داده‌هایی که نشانگر رفتار متفاوت زبان‌آموزان در موقعیت‌های متفاوت زبانی اشاره کرد. آموزش زبان،این مقاله درصدد جانبداری یا توجیه روش تدریس خاصی نیست،بلکه می‌کوشد،از طریق ارزیابی شرایط نامناسب آموزش‌ زبان،و پیشنهاد راه‌حل‌های مطلوب،راه را برای استفاده‌ی بهینه از وقت و منابع موجود در کشورمان ایران،هموار سازد. در این راستا،به‌ عوامل مؤثر در فرایند آموزش،شامل:معلمین،فراگیران،کتاب‌های درسی،وسایل کمک‌آموزشی و زمان برگزاری کلاس‌ها توجه خاصی‌ شده است. هم‌چنین مؤسسات دولتی با مراکز خصوصی آموزش زبان مقایسه شده‌اند تا بتوان تفاوت‌های کمی و کیفی در نیل به اهداف‌ آموزشی در این مؤسسات را شناسایی کرد. کلید واژه‌ها:دوره‌ی فراروشی یا پسامتد،روش تدریس،فرایند آموزشی،وسایل کمک‌آموزشی،کتاب‌های درسی."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.