Skip to main content
فهرست مقالات

گزارش علمی کارگاه برنامه ریزی درسی و آموزش جغرافیا (7)

گزارشگر:

(7 صفحه - از 33 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : جغرافیا، معلم، آموزش جغرافیا، دانش‌آموزان، کتاب، درس جغرافیا، باران اسیدی، برنامه‌ریزی درسی و آموزش، سرفصلها، ارزشیابی

خلاصه ماشینی:

"بعد از دانش‌آموزان می‌پرسیم که آیا بهءنظر شما میزان اسیدیته در بارانهای اسیدی روبهء کاهش است یا افزایش؟آنها برای پاسخگویی بهء این سؤال بهء 3 نقشه‌ای که در این زمینه در کتاب وجود دارد توجه کرده و پاسخ لازم را ار آنها بیرون می‌کشند. *** همچنان که ملاحظه کردید در کتب تدوین شده توسط آقای«وو» تقریبا تمامی مواد طرحهای لازم برای تدریس در کتاب عرضه شده‌ بود و این امر دلیل موفقیت کتابهای درسی ایشان است زیرا این کتابها با کلاس سازگاری دارد اما بهء نظر من یادگیرندگان این مطالب در سطوح‌ آموزشی 1 و 2 باقی می‌مانند(سطح دانش و مهارتهای اندک‌ جغرافیایی)و وارد سطوح بالاتر یادگیری(3و4)نمی‌شوند. البته باید تذکر داد که ما در انگلستان کتاب‌ کار (Work book) نداریم،بلکه این مواد مورد نیاز در کتاب معلم‌ ارائه می‌شود تا وی از آنها فتوکپی تهیه کرده و در اختیار دانش‌آموزان‌ قرار داده و با راهنمایی وی دانش‌آموزان فعالیتهای مربوطه را انجام دهند اما اگر این شیوه در کشور شما گرانتر از کتاب مستقل تمام می‌شود می‌توانید از کتابهای کار مستقل استفاده کنید. نکته‌ای که درمورد کتابهای راهنمای معلم باید ذکر کرد این است‌ که هر کتاب معلم دو بخش دارد:یک بخش آن کارهای معلم را مورد ارزشیابی قرار می‌دهد وبخش دیگر فعالیتهای یادگیری دانش‌آموز تصویر صفحه مراجعه شود) را ارزشیابی می‌کند تا هم معلم و هم دانش‌آموز رفتار و طرزکار خود را بهبود بخشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.