Skip to main content
فهرست مقالات

میزگرد آموزش جغرافیا برنامه های جدید آموزش جغرافیا و نقش مجله رشد آموزش جغرافیا (1)

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(7 صفحه - از 23 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : جغرافیا برنامه‌های جدید آموزش جغرافیا، جغرافیا، آموزش جغرافیا برنامه‌های جدید آموزش، میزگرد آموزش جغرافیا برنامه‌های جدید، نقش مجله رشد آموزش جغرافیا، کتاب، برنامه، آموزش جغرافیا و نقش مجله، استان، دانش‌آموز

خلاصه ماشینی:

"به عنوان مثال در حال حاضر کتاب جغرافیای ایران و استان را به‌ ارزش سه واحد در دوم متوسطه برای کلیه رشته‌ها به عنوان یک درس‌ عمومی داریم اما با تغییراتی که به ما ارجاع کردند و خواستند که‌ برنامه‌ریزی بکنیم به‌هرحال ما دوستانی را که هم آموزش‌های کافی‌ دیده بودند در این زمینه هم با آزمایشهایی که در گذشته داده بودند مشخص میکرد که توانایی انجام این کار را دارند به همراه برخی از اساتیدی که در خدمتشان بودیم از سال 75 شورای برنامه‌ریزی گروه‌ جغرافیا را با همه مشکلاتی که بر سر راه بود روبراه کردیم و در تمام‌ طول سال 76-75 با جلسات فشرده و منظم هفتگی و در واقع ساعتها بر سر این برنامه بحث و تبادل نظر کردیم حاصل این بحث‌ها و تبادل‌ نظرها منجر به تولید راهنمای برنامه درس جغرافیا در همه مقاطع از ابتدائی تا راهنمایی و متوسطه شد و اولین تولید ما در برنامه بلند مدتی‌ که برای آموزش متوسطه پیش‌بینی کردیم جغرافیا(1)هست که ناظر بر مسائل و موضوعات جغرافیایی است. و آن اینکه من فکر می‌کنم که این کتاب از نظر کمیت زیاد است که گفتید این کمیت مقداری کم می‌شود ولی مهم اینست که‌ این کتاب می‌خواهد مقدار زیادی از مشکلات جهان امروزی را یک‌ مرتبه به دانش‌آموز تفهیم کند یعنی در واقع ما نیاز دانش‌آموز را باید در نظر بگیریم و رشد فکری دانش‌آموز را،نه اینکه فقط بخواهیم به‌ دانش‌آموز بفهمانیم که جهان امروز ما با بسیاری از مشکلات‌ زیست‌محیطی-اجتماعی جمعیت و گردشگری روبرو است و بعد هم باز بخش ایران را به آن اضافه کنیم این برای فهم یک دانش‌آموز خیلی زیاد است یعنی در واقع دانش‌آموز را دچار گیجی می‌کند و از طرف دیگر چون این کتاب همراه با فعالیتهای سر کلاس است و اینکه‌ بحث‌هایی که در اینجا مطرح شده بیشتر حالت تجزیه و تحلیل دارد زمان زیادی را از معلم می‌گیرد و در واقع هم به نظر من باید کمیت‌ کتاب کم شود و هم کیفیت آن."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.