Skip to main content
فهرست مقالات

طراحی تدریس برای فصل سوم، کتاب جغرافیای سال دوم متوسطه (1)

نویسنده:

(6 صفحه - از 50 تا 55)

کلید واژه های ماشینی : تدریس ،آب ،روش‌های تدریس ،آلودگی آب‌ها ،طراحی تدریس ،مراحل تنظیم طرح تدریس ،دانش‌آموزان ،بهره‌برداری ،تجربه‌های یادگیری روش‌های تدریس ،ارزش‌یابی ،منابع آب ،مصرف ،کلاس ،طرح تدریس ،مصرف آب ،بهره‌برداری از منابع آب ،مصرف آب بهره‌برداری نادرست ،محدودیت منابع آب ،پایان درس دانش‌آموز ،انتظار ،هدف‌های ،بهره‌برداری نادرست از آب ،علت محدودیت منابع آب ،مصرف بهینهء آب راه‌حل ،تنظیم ،تجربه‌های یادگیری ،محدودیت منابع آب در ایران ،پایان درس ،طراحی آموزشی ،محدودیت منابع آب و راه‌حل

خلاصه ماشینی:

"این طرح با توجه به شیوه‌های‌ طراحی آموزشی تهیه شده و به عنوان‌ نمونه،برای دو فصل از کتاب، قسمت‌های زیر در نظر گرفته شده است: 1. چگونه متوجه تحقق یادگیری مطلوب در دانش‌آموزان‌ خواهیم شد؟(ارزش‌یابی) انواع طرح‌های تدریس طراحی ممکن است برای یک سال،یک ترم،یک ماه،یک‌ هفته،یک روز و یا یک ساعت باشد. مراحل تنظیم طرح تدریس سالانه در شروع سال تحصیلی،با مشخص شدن ساعات درس و کلاس‌ها می‌توان یک طرح تدریس سالانه تهیه کرد که دارای مراحل‌ زیر باشد: 1. نمونهء طرح تدریس الف)آب‌ها هدف‌های شناختی انتظار می‌رود،پس از پایان درس دانش‌آموز بتواند: 1. هدف‌های روانی-حرکتی انتظار می‌رود،دانش‌آموز پس از پایان درس بتواند،کارهای زیر را انجام دهد: 1. 2. به مسائل مربوط به آب و مطالعه دربارهء علل کمبود آب در کشور خود و محدودیت منابع آب شیرین علاقه‌مند شود. تجربه‌های یادگیری‌ روش‌های تدریس تصویر صفحه مراجعه شود) در این درس می‌توان از روش‌های تدریس:مطالعهء موردی، مصاحبه،نمایش فیلم و سایر مواد آموزشی تصویری،پرسش و پاسخ،و بازدید علمی می‌توان استفاده کرد. 2. با نمایش فیلم می‌توان انگیزش لازم را برای توجه به‌ محدودیت منابع آب و گردش آب در طبیعت،در دانش‌آموزان ایجاد کرد(فیلمی از حالت‌های مختلف آب و گردش آب در طبیعت). تبخیر واقعی چه تفاوتی با تبخیر بالقوه دارد؟در ایران کدام‌ یک بالاتر است؟از این تفاوت چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟ ب)بهره‌برداری از منابع آب‌ هدف‌های شناختی انتظار می‌رود،پس از پایان درس دانش‌آموز بتواند: 1. 7. برای مصرف بهینهء آب راه‌حل‌های ارائه دهد و دیگران را به‌ این کار ترغیب کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.