خلاصه ماشینی:
"در دنیای امروز،گستردهترین منبع کسب اطلاعات شبکهء جهانی رایانهای(اینترنت)و بهترین ابزار پردازش هم خود رایانه است.
اما دانشآموز دبیرستانی چه مطلبی را دربارهء جهان و همسایگان باید یاد بگیرد و تا چه مقیاس و اندازهای؟ برای کسب این آگاهی،از چه روش و ابزار آموزشی استفاده میشود؟ همهء این موارد در کتابهای درسی و تا اندازهای گستردهتر،در کتابهای راهنمای معلم تعیین میشوند.
در نگرش جدید،ضمن این که کتاب باید به عنوان تعیینکنندهء نوع و مقدار آموزش ایفای نقش کند،باید از نظر روش و ابزار آموزش نیز تحول چشمگیری در جهت استفاده از فناوری جدید شبکهء رایانهای جهانی و رایانه در آن صورت گیرد.
کتابهای جدید به جای تعریف و تشریح دانش،بیشتر به روشهای تهیه و پردازش اطلاعات میپردازند و دانشآموزان را راهنمایی میکنند که به منظور کسب دانش کافی در زمینهء بحران آب در خاورمیانه و یا ویژگی جغرافیایی یک کشور،چگونه اطلاعات لازم را از منابع گوناگون جمعآوری و پردازش کنند."