Skip to main content
فهرست مقالات

کوشش و جوشش دینی

مصاحبه شونده:

(6 صفحه - از 4 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : دینی، کربلا، اساتید، معارف، قرآنی، اسلامی، فقه، تدریس، معلم، دانشجویان، دانشگاه، خدمت، رأی، درس آقای خوئی، احساس، مسائل، کوشش و جوشش دینی، کتاب، علوم قرآنی، تحقیق، دین اسلام، مشکلات، معلمان معارف دینی، امام زمان ( عج )، درس امام، شاگردهای بزرگ آقا، مسائل دینی، فضلای نجف، کلاس درس، اساتید درس دینی

خلاصه ماشینی: "اما از همان دوران که در کربلا بودیم،مرسوم حوزه‌های‌ علمیه این بود که برای اینکه معلوم بشود انسان درس را درست‌ دریافت کرده است یا نه،اگر کتابی را تمام می‌کرد،باید می‌توانست آن کتاب را تدریس کند. لذا بنده از همان وقتی که در نجف بودم،به دو رشته از علوم اسلامی‌ علاقهء مفرطی داشتم؛یکی فقه و دیگری قرآن،که اساسا من به‌ این دو رشته عشق می‌ورزیدم و هیچگاه از مطالعهء آن‌ها احساس‌ خستگی نمی‌کردم؛مثلا مطالعاتم 3،4 یا 5 ساعت و حتی تا اذان صبح طول می‌کشید. در هنگامیکه مشغول تحقیق در اطراف‌ مسائل قرآنی بودم به بن‌بست رسیدم؛و آن در زمانی بود که با یکی از شبهات فخر رازی که آن را در تفسیرش مطرح کرده روبرو *اسلام جوابگوی تمام مسائل‌ بشری است و امکان ندارد که در رابطه با معنویات،اخلاق،معارف‌ و شناخت بشریت نیازی وجود داشته باشد و اسلام اسخی برای‌ آن نداشته باشد. حوزهء نجف هم که مملو از فضلا بود و جلساتی که حتی به عنوان‌ مجلس روضه‌خوانی تشکیل می‌شد جای خوبی برای طرح‌ مسائل علمی بود،لذا من به مدت یک هفته این شبهه را با فضلا مطرح کردم ولی حل نشد. حرف بنده اینست که مسائل دینی را باید محکم و استوار بیان کرد،بنابراین آموزش و پرورش باید بکوشد تا این مدرسان‌ و مربیان-چه در دورهء دبستان،دبیرستان، پیش‌دانشگاهی و حتی در دانشگاه،در تمامی‌ دوره‌ها-افرادی باشند که بامبانی و اصول‌ معارف اسلامی به‌طور تحقیقی آشنا و به‌ آنها باور داشته باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.