Skip to main content
فهرست مقالات

مشکلات تدریس زبان عربی در ایران

نویسنده:

(4 صفحه - از 51 تا 54)

کلید واژه های ماشینی : مشکلات تدریس زبان عربی ،تدریس زبان عربی در ایران ،عربی ،دبیرستان ،دانش‌آموزان ،قرآن ،کتابهای دورهء راهنمایی مباحث صرفی ،صرف و نحو ،مکالمه ،آموزش ،قواعد صرف و نحو عربی ،قواعد ،فعل ،دورهء دبیرستان کلیهء مباحث صرفی ،کتابهای دورهء دبیرستان ،درس عربی و درس قرآن ،مقطع راهنمایی و دبیرستان تدریس ،رشته ادبیات و علوم انسای ،معلم ،درس قرآن در مقطع دبیرستان ،درس عربی از درس قرآن ،مقطع دبیرستان ،کتابهای دورهء راهنمایی ،زبان عربی و مکالمه ،قواعد عربی به دانش‌آموزان آموزش ،درس قرآن ،رشته زبان و ادبیات عربی ،رشته ادبیات و علوم انسانی ،روش تدریس ،تعلیم

خلاصه ماشینی:

"و چنانچه‌ برنامه‌ریزی شود که بجای 20 صفحه مباحث صرف و نحو پیچیده و مشکل 100 صفحه مطالب گوناگون عربی ارائه گردد، بسیار سودمندتر است،و انگیزه‌ای در دانش‌آموزان بوجود می‌آید،و پس از آن خود دانش‌آموزان بدنبال خواسته‌های خود خواهند رفت؛به جای آنکه بر آنان تحمیل کنیم که حتما قواعد (خشک)را باید یاد گرفته و حفظ کنند،و در امتحان همه آن‌ قواعد را که به زحمت یاد گرفته‌اند بنویسند،تا نمره بگیرند،و در نتیجه نفرت آنان نسبت به عربی دوچندان گردد. (به صفحه تصویرمراجعه شود) کتابهای دورهء دبیرستان: اکثر دانش‌آموزان در ایران از قواعد صرف و نحو نفرت‌ دارند،پس نباید قواعد عربی اصل باشد بلکه متون عربی باید اصل و مبنای آموزشی قرار گیرد،متأسفانه موقعی که کتابهای‌ دورهء دبیرستان را مرور می‌کنیم،مشاهده می‌شود که اصل و مبنا در روش نگارش این کتابها،تعلیم مباحث صرفی و نحوی‌ است،در حالی که بنظر می‌رسد که نه ضرورتی دارد و نه امکان‌ آن است که دانش‌آموزان دورهء دبیرستان کلیهء مباحث صرفی و نحوی را در عرض سه سال فراگیرند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.