Skip to main content
فهرست مقالات

دیدار

(3 صفحه - از 57 تا 59)

کلید واژه های ماشینی : زبان عربی، تألیف کتب درسی عربی آموزش، تدریس، معلم، آموزش، دست‌اندرکاران آموزش زبان عربی، دانش‌آموزان، علاقه‌مندی دانش‌آموزان به زبان عربی، ادبیات عرب، آشنایی، تألیف، استاد، ادبیات عربی و ادبیات فارسی، فهم زبان و ادبیات عرب، معلم عربی علاقه‌مند، کتاب‌های درسی، زبان عربی علاقه‌مند، رشتۀ عربی علاقه‌مند، علوم دینی در حد دروس، زبان و ادبیات فارسی، علاقه‌مند، عربی علاقه‌مند، تحصیل علوم دینی در حد، رشد زبان عربی، علت، زبان عربی و فارسی، متون دینی، معلم عربی، فهم، آموزش و پرورش

خلاصه ماشینی: "حدودا از سال 1334 با مرحوم دکتر خزائلی،آقای دکتر محقق و آقای دکتر شهیدی شروع به نوشتن و تهیۀ کتاب‌های درسی از کلاس اول تا ششم ادبی کردم و تألیف کتاب‌ها تا قبل از انقلاب به همین نحو ادامه داشت. بنابراین،برای آن‌ها لازم نیست که مثلا اصطلاحات روزمرۀ عربی را بدانند اما برای رشتۀ علوم انسانی غیر از متون دینی باید از متون ادبی جدید هم استفاده شود. با توجه به این‌که معلم عربی می‌خواهد دانش‌آموزان را با متون دینی آشنا کند و حلاوت فهم متون را به کام آنان بنشاند،به نظر شما ویژگی‌های یک معلم عربی چیست؟ در وهلۀ اول باید به رشته خود علاقه‌مند باشد تا بتواند دانش‌آموزان را به زبان عربی علاقه‌مند کند؛زیرا برخی از دانش‌آموزان فکر می‌کنند که عربی یک زبان تحمیلی است و هدف از یادگیری این زبان را نمی‌دانند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.