Skip to main content
فهرست مقالات

فنون تدریس درس عربی (2)

نویسنده:

(3 صفحه - از 57 تا 59)

کلید واژه های ماشینی : فنون تدریس درس عربی ،دانش‌آموزان ،سرگروه ،تشویق دانش‌آموزان به‌کارگیری زبان عربی ،معلم ،کلاس ،علاقه ،علاقۀ دانش‌آموزان به درس عربی ،زبان عربی ،تشویق ،همۀ دانش‌آموزان در فعالیت‌های کلاسی ،عربی ( ،کار گروهی در کلاس عربی ،تدریس زبان عربی ،اعضای گروه ،انتخاب ،زبان مکالمه در کلاس درس ،تشویق دانش‌آموزان ،اعضای گروه هم‌چنین رقابت گروه‌ها ،علمی ،کلاس عربی هدف ،فعالیت درسی کلاس ،انتخاب سرگروه مورد توجه ،حل تمرین‌های درس ،علاقه به درس عربی ،ایجاد علاقه ،دانش‌آموزان ضعیف ،امکان تشویق و تنبیه بچه‌ها ،سرگروه نقش مهمی در گروه ،اشکال از بچه‌های ضعیف‌تر

خلاصه ماشینی:

"توصیه‌های بسیاری دراین‌باره گفته‌اند که لازم به تکرار نیست اما موارد زیر نیز پیشنهاد می‌شود: -پیشنهاد می‌شود برای تشویق دانش‌آموزان گاهی در دفتر و یا در برگه امتحانی آنان جملات تشویق‌کننده به عربی یا فارسی نوشته شود جملاتی نظیر«مطمئنم شما جزو بهترین‌های کلاس هستی،آفرین»و... کار گروهی در کلاس عربی هدف:ایجاد علاقه،همبستگی و اتحاد میان دانش‌آموزان و علاقه‌مندکردن آنان به درس عربی،ارتقای سطح علمی آنان و معرفی زبان عربی به‌عنوان زبانی شیرین و بلیغ که زبان یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان است. 3-سعی شود در تقسیم‌بندی دانش‌آموزان برای تشکیل گروه&%04314MORG043G% حتی‌الامکان اجبار نباشد بلکه علاقۀ آنها در انتخاب یکدیگر و در نهایت انتخاب سرگروه مورد توجه قرار گیرد. دانش‌آموزان واقعا معدن انرژی و توان هستند و اگر بتوانیم آنها را خوش‌بین نماییم و مرتب تلقین مثبت کنیم،خواهیم دید «چه‌ها که نمی‌کنند!»گاهی در مقابل قدرتشان حیرت‌زده خواهیم ماند!در پایان باید متذکر شد که فعالیت‌های گروهی نقش مؤثری در ایجاد روحیۀ مسؤولیت‌پذیری در میان دانش‌آموزان دارد و آنان را برای ورود به جامعه و پذیرش مسؤولیت‌های اجتماعی آماده می‌سازد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.