Skip to main content
فهرست مقالات

معرفی کتاب

(1 صفحه - از 56 تا 56)

خلاصه ماشینی:

"در این کتاب معیار انتخاب واژه نه‌ وجود آن در زبان عربی و فارسی بلکه ایفای‌ نقش و حضور مستمر آن در زبان‌ رسانه‌های جمعی گوناگون است و مؤلف‌ آن برای جمع‌آوری واژگان به جای مراجعه‌ به کتب لغت و معاجم،مستقیما از روزنامه‌ها و مجلات و برنامه‌های رادیو و تلویزیونی استمداد جسته است. کتاب«فرهنگ رسانه»شامل پانزده‌ فصل است که به ترتیب شامل موضوعات‌ زیر می‌باشد،موضوعات اجتماعی، اقتصادی،فرهنگی،ادبی،اداری، حقوقی،علمی،کشاورزی،امنیتی و حمیدرضا حیدری فرهنگ رسانه مؤلف:دکتر محمد خاقانی ناشر:دانشگاه آزاد اسلامی 540 صفحه وزیری نظامی،پزشکی،ورزشی،غلطهای‌ شایع در رسانه‌های گروهی عربی،الفاظ فارسی معرب و مورد استفاده در کشورهای‌ عربی و امثال عامیانه سوریه و لبنان. در مقدمه کتاب نیز مطالب مهمی‌ پیرامون محورهای اختلاف و اشتراک بین‌ زبان عربی و فارسی عنوان شده است که‌ دانستن آن برای دبیران محترم عربی حایز اهمیت است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.