Skip to main content
فهرست مقالات

میزگرد (2) تعلیم و تربیت دینی و رویکردهای جدید

(4 صفحه - از 3 تا 6)

کلید واژه های ماشینی : دبیر، معلم، دانش‌آموز، کتاب، کتاب دین و زندگی، کلاس، منطقه، دکتر اعتصامی، تدریس، خانم صلاحی

خلاصه ماشینی:

"خانم تهرانی:یعنی برای کتاب دین و زندگی 1 و 2 اجرا و پیگیری شود تا دبیر ما،دوره‌ندیده سر کلاس نرود. یکی این که ما در منطقهء خودمان در ابتدای‌ سال،در مورد این کتاب دوم قدیم که شما فکر می‌کنید خیلی‌ مشکل‌ساز است،جلسه‌ای گذاشتیم و گفتیم چون دانش‌آموز کتاب سال اول جدید را خوانده است،با نحوهء کار آشنا شده‌ است،حیف است که این‌جا ما آن را رها بکنیم. یعنی بچه‌ها دفتر دارند و مطالب را آن‌جا می‌نویسند به این ترتیب،کتاب دوم قدیم‌ برای کسانی که دین و زندگی(1)را خوانده‌اند،مثل کتاب جدید شده است. ما در منطقهء خودمان راجع به این موضوع وقتی دبیری‌ می‌خواهد کتاب دین و زندگی(1)را تدریس کند،چه مهارت‌هایی‌ باید داشته باشد،بحث کرده‌ایم و حدود 20 مورد را مشخص‌ کرده‌ایم که از اول تا آخر معلم بر آن تدریس چه باید بکند. (به صفحه تصویرمراجعه شود) حجة الاسلام دهدست:شعر را که شما نمی‌خواهید رد کنید؟ خانم صلاحی:به هیچ‌وجه!من می‌گویم یکی از مشکلات عدم تسلط دبیر است. مشکل عمدهء کتاب این است که بعضی از مطالب آن‌ آموزشی نیستند،یعنی دارای ساخت بسیار ادبی و حتی غیر علمی‌ و آموزشی هستند و دبیر وظیفه دارد،مطلب را به یک متن آموزشی‌ تبدیل کند. حجة الاسلام دهدست:راجع به این‌که مشکل از طرف‌ دانش‌آموز است،ما باید بررسی کنیم که اصلا آیا دانش‌آموز علاقه‌ای به این درس دارد؟اگر او کاربرد آن را در زندگی‌ خود حس کند،آیا نسبت به این درس بی‌میل می‌شود یا نه؟این بحث قابل تأملی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.