Skip to main content
فهرست مقالات

تجربه های موفق آموزش

مصاحبه کننده:

(4 صفحه - از 53 تا 56)

کلید واژه های ماشینی : تدریس، آموزش، دانش‌آموزان، مدرسه، عربی، اسلامشهر، کلاس، دبیران، معلمان، زبان

خلاصه ماشینی:

"ارتباط شما از نظر عاطفی-اجتماعی با دانش‌آموزان چگونه‌ است؟ چون منطقه تقریبا مستضعف‌نشین است و ما عمدا اسلامشهر را برای خدمت انتخاب کرده‌ایم،با میل و رغبت برای آموزش‌ دانش‌آموزان فعالیت می‌کنیم و چه‌بسا بیش‌تر از آموزش،به‌ مسأله‌ی تربیت،پرورش و رفع مشکلات فکری و روانی و خانوادگی آن‌ها می‌پردازیم که مسلما سختی‌های خاص خود را دارد و ما این مشکلات را به جان می‌خریم. علت همه‌گیر شدن این شیوه چند چیز بود:اول این‌که از تابستان مدیر مدرسه کلاسی با آرایش و خصوصیات مخصوص‌ شیوه‌ی همیاری آماده کردند و با برنامه‌ای از قبل تعیین شده،در اولین جلسه‌ی سال از معلمان خواستند،در دو پنج‌شنبه که روز تعطیلی دبیران پیش‌دانشگاهی بود،در همان کلاس همیاری،در دوره‌ی ضمن خدمتی با محتوای«شیوه‌های تدریس»شرکت کنند و در همان کلاس به شیوه‌ی همیاری مطالب را باهم کار کنند و یاد بگیرند و خود معلمان عملا با کلاس به شیوه‌ی همیاری آشنا شوند. با توجه به این‌که الگوی تدریس شما یکی از الگوهای برتر در جشنواره‌ی الگوهای تدریس شناخته شده است،به نظر شما جشنواره چگونه برگزار شد و فایده‌ها و نقص‌های آن‌چه بود؟ زحمت زیادی کشیده بودند،ولی به علت بعضی ناهماهنگی‌ها و کم تجربگی‌ها،با به سامانی‌هایی وجود داشت که مانع از این‌ شد که این تلاش آن‌طور که باید و شاید مفید واقع شود؛مخصوصا برای معلمان سراسر کشور که هنوز میوه‌های جشنواره به دست‌ آن‌ها نرسیده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.