Skip to main content
فهرست مقالات

مصاحبه استاد دکتر عبدالحسین نوایی نیم قرن تدریس و تحقیق

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 3 تا 6)

کلید واژه های ماشینی : تاریخ، استاد دکتر عبد، استاد دکتر عبدالحسین نوایی نیم‌قرن، علم، علم تاریخ، تیر، معلم تاریخ، خطا، ایران، دکتر عبدالحسین نوایی نیم‌قرن تدریس

خلاصه ماشینی: "اگر برنامه درسی علوم سیاسی را نگاه کنید می‌بینید که‌ چند واحد تاریخ دارند،اما مشکل این جاست که اینها با این میزان‌ آگاهی مختصر درباره تاریخ،می‌خواهند راجع به تاریخ ایران و جهان‌ داوری کنند،اظهارنظر کنند،نظریات خودشان را به وسیله آن تثبیت‌ کنند و توجه کنند،که من تصور نمی‌کنم این کار درست باشد. حال باید دید در این عرصه رسالت معلم تاریخ چیست؟ معلم تاریخ باید مثل سایر معلمان این وظیفه را داشته باشد که‌ ذهنیت شاگرد را برای اهمیت موضوع(تاریخ)آماده بکند و به او بفهماند که چرا شناخت خانواده‌مان و تاریخ کشورمان برایمان لازم‌ است؟بعد همان‌طور که در کشورهای دیگر به آن بها می‌دهند ما هم‌ به آن بها بدهیم،هم عملا و هم علما. لازمهء این کارها این است که‌ شما به عنوان معلم تاریخ در سطح مثلا دبیرستان،حد اقل در جریان‌ مسائل جدید تاریخ که از طرف کسانی که در سطح لیسانس یا در سطح‌ فوق لیسانس یا در سطح دکتر یا در سطح جهانی کار می‌کنند،باشید. اما ما مدام این را تکرار می‌کنیم،نه درسطح دبیرستان که بلکه در سطح‌ دانشگاه وقتی با شاگردان صحبت می‌کنی اصلا نیندیشیده‌اند که آیا می‌شود 500 سال فقط تیر انداخت و سواری کرد؟خوب ببینید اینها، یعنی من معلم تاریخ همین جور بدون این‌که بپرسم و بیندیشم از معلم شنیده‌ام و همان طور به شاگردم می‌گویم،آن شاگرد هم بعد می‌رود بالا معلم تاریخ می‌شود باز همین‌طور می‌گوید و می‌گوید و..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.