Skip to main content
فهرست مقالات

نگاهی به وضعیت آموزش تاریخ در مدرسه های اردن هاشمی

نویسنده:

(2 صفحه - از 54 تا 55)

کلید واژه های ماشینی : آموزش تاریخ در مدرسه‌های اردن، اردن، تاریخ، اطلاعات، تألیف کتاب‌های مدرسه‌های کشور اردن، آموزش، کتاب‌های درسی تاریخ کشور اردن، مدرسه‌های اردن هاشمی، دانش‌آموزان، برنامهء آموزشی کشور اردن، تدریس، برنامهء تألیف کتاب‌های درسی، سن، درس تاریخ، اسلام، وضعیت آموزش تاریخ، هدف درس تاریخ در اردن، دانش‌آموزان با میانگین معدل، عربی، علوم اجتماعی، دانش‌آموزان تاریخ اردن، عرب و تحولات کشورهای عربی، جغرافیا، تاریخ معاصر جهان عرب، معلم کم‌تر و نقش دانش‌آموز، تألیف، دانش‌آموزان شمه‌ای از تحولات تاریخ، اطلاعات دربارهء تحول جهان، تحولات سیاسی کشورها، درس تاریخ کلاس

خلاصه ماشینی: "بررسی نقش مدرسه در جامعه در همین سال،برنامهء تألیف کتاب‌های درسی نیز از سال اول‌ ابتدایی آغاز شد. در درس تاریخ کلاس ششم،دانش‌آموزان شمه‌ای از تحولات‌ تاریخ عرب قبل از اسلام،سیرهء پیغمبر و تاریخ صدر اسلام و مهم‌ترین تحولات سیاسی آن را می‌خوانند. این کتاب درسی دو بخش دارد که در طول سال تدریس می‌شوند در کلاس هفتم،تاریخ تمدن‌های باستان مانند روم و برخی‌ مطالب در مورد تاریخ ایران و تمدن‌های دیگر تدریس می‌شوند. در کلاس دوم دبیرستان، دانش‌آموزان به‌طور گسترده‌ تاریخ معاصر جهان عرب و تحولات کشورهای عربی را می‌خوانند. از مطالعهء مقدمه‌های کتاب‌های تاریخی به‌ نظر می‌آید که هدف،دادن اطلاعات دربارهء تحول جهان،به‌ویژه منطقهء عربی و اسلامی است،رشد روحیهء بررسی و تحلیل در (به تصویر صفحه مراجعه شود) فهم تحولات تاریخی،به‌ویژه مسائل مربوط به تاریخ اسلام. قبل از کلاس ششم،تاریخ به صورت فصل‌هایی از کتاب تربیت‌ ملی و اجتماعی تدریس می‌شود و غالبا دارای عکس و اطلاعات‌ ساده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.