Skip to main content
فهرست مقالات

نگاهی اجمالی به آموزش تاریخ در آلمان، شوروی و ایالات متحده آمریکا

نویسنده:

(2 صفحه - از 19 تا 20)

کلید واژه های ماشینی : آلمان ،تاریخ ،شوروی ،آموزش تاریخ در آلمان شوروی ،آموزش تاریخ در آلمان ،اخلاق ،آلمان شوروی و ایالات ،شوروی و ایالات‌متحده آمریکا ،تدریس تاریخ در کشور آلمان ،درس تاریخ ،مدرسه‌ها ،ایالات متحدهء آمریکا ،اهمیت زیادی به مطالعهء تاریخ ،تدریس تاریخ ،جغرافیا ،شیوهء برخورد با درس تاریخ ،محملی ،کتاب‌های درس تاریخ در سال ،اجتماعی ،آموزش و پرورش ،درس تاریخ کتاب‌های جدیدی ،اتحاد جماهیر شوروی ،تدریس تاریخ در ایالات ،درس‌های گروه تمدن آلمان ،مطالعهء تاریخ ،برنامهء درسی ،تاریخ آموزش و پرورش ،کتاب‌های درسی ،آموزش و پرورش جمهوری شوروی ،محمل مهمی در مطالعهء اخلاق

خلاصه ماشینی:

"شیوهء برخورد با درس تاریخ به روشنی در یک سلسله توصیه‌های وزارت‌خانه‌ در مورد کتاب‌های درس تاریخ در سال 1933 مشخص شده بود و از این زمان به بعد،به دست نویسندگان کتاب‌های درسی یا کتاب‌های‌ روش آموزش،پرورده شده است. در ساسر برنامهء درسی مدرسهء آزمایشگاهی،تأکید فراوانی بر مطالعهء تاریخ وجود داشت:این دو دلیل داشت:تاریخ برای دیویی‌ نوعی جامعه‌شناسی غیرمستقیم بود؛مطالعهء جامعهء معاصر بود از طریق‌ شناسایی نیروهایی که طرح کنونی آن را موجب گشته‌اند،و از طریق‌ شناسایی عوامل اصلی وضعیت فعلی،به ویژه در تاریخ اولیه و ارائهء آن‌ها به شکلی بسیار ساده و قابل فهم شده. برنامهء تحصیلی در سراسر آن چند سال،این سه گروه درس را در الگوی تعیین شده توسط درس‌های اجتماعی و تاریخ با یکدیگرپیوند می‌داد،اما کار تخصصی پیشرفته‌تری را برای کودکان بزرگ‌تر نیز امکان پذیر می‌ساخت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.