خلاصه ماشینی:
"شیوهء برخورد با درس تاریخ به روشنی در یک سلسله توصیههای وزارتخانه در مورد کتابهای درس تاریخ در سال 1933 مشخص شده بود و از این زمان به بعد،به دست نویسندگان کتابهای درسی یا کتابهای روش آموزش،پرورده شده است.
در ساسر برنامهء درسی مدرسهء آزمایشگاهی،تأکید فراوانی بر مطالعهء تاریخ وجود داشت:این دو دلیل داشت:تاریخ برای دیویی نوعی جامعهشناسی غیرمستقیم بود؛مطالعهء جامعهء معاصر بود از طریق شناسایی نیروهایی که طرح کنونی آن را موجب گشتهاند،و از طریق شناسایی عوامل اصلی وضعیت فعلی،به ویژه در تاریخ اولیه و ارائهء آنها به شکلی بسیار ساده و قابل فهم شده.
برنامهء تحصیلی در سراسر آن چند سال،این سه گروه درس را در الگوی تعیین شده توسط درسهای اجتماعی و تاریخ با یکدیگرپیوند میداد،اما کار تخصصی پیشرفتهتری را برای کودکان بزرگتر نیز امکان پذیر میساخت."