Skip to main content
فهرست مقالات

گفت و گو با دو معلم تاریخ از انگلستان: آموزش تاریخ در انگلستان

مصاحبه کننده:

(4 صفحه - از 4 تا 7)

خلاصه ماشینی:

"جوادیان:دبیران تاریخ انگلستان در دورهءمتوسطه،از نظر درآمد و تأمین معاش و نیز از نظر منزلت اجتماعی چه وضعی دارند؟آیا با معلمان دیگر(مثلا زبان و ریاضی)برابر هستند یا نه؟ یان‌کولویل:همین اواخر یکی بودند و تفاوتی باهم نداشتند، ولی بعد از این‌که کمبود معلم در بعضی از درس‌ها(مانند ریاضی) به وجود آمد،برای این قبیل درس‌ها سیاست خاصی را در پیش‌ گرفتند که به موجب آن،حقوق بیش‌تری دریافت خواهند کرد. جوادیان:امتحان و ارزشیابی درس تاریخ چگونه است؟کتاب‌ درسی در این مورد چه موقعیتی دارد؟آیا معلمان باید کتاب‌های‌ درسی را تا آخر ترم یا سال تحصیلی تمام کنند؟در مورد امتحان‌ دانش‌آموزان،وضع چگونه است؟آیا فقط یک کتاب ملاک است‌ یا نه؟ گلاقر نه،معلمان برای تدریس تاریخ فقس یک کتاب ندارند. کولویل:ما حدود 50 ناشر کتاب درسی داریم و این‌ها انواع‌ کتاب‌های درسی(از جمله تاریخ) را چاپ می‌کنند و ما با آن‌ها در تماس هستیم؛این ناشران‌ معمولا سعی می‌کنند، کتاب‌هایشان را براساس برنامهء درسی چاپ کنند تا معلم‌ها بتوانند از آن‌ها استفاده کنند گلاقر:ممکن‌ است دانش‌آموزی در دوره‌های قبل از14سالگی،درس تاریخش زیاد خوب‌ نباشد،بااین حال مانع ورود او به دوره‌های بالاتر نمی‌شوند. نظرات‌ متفاوت را باهم مقایسه‌ کنند و همه می‌توانند تاریخ را آن‌گونه‌ای نقل‌ کنند که دوست دارند یان‌کولویل:ما حدود 50ناشر کتاب درسی‌ داریم و این‌ها انواع‌ کتاب‌های درسی(از جمله تاریخ)را چاپ‌ می‌کنند و ما با آن‌ها در تماس هستیم؛این ناشران‌ معمولا سعی می‌کنند، کتاب‌هایشان را براساس‌ برنامهء درسی چاپ کنند تا معلم‌ها بتوانند از آن‌ها استفاده کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.