Skip to main content
فهرست مقالات

دانش آموزان و تاریخ

نویسنده:

(4 صفحه - از 10 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، تاریخ، دانش‌آموز، کودک، آموزش تاریخ، فلسفه، متن، آزمون، دانش‌آموزان و تاریخ، کودکان و نوجوانان، درک، نداشتن اطلاعات مکانی و زمانی، فلسفه‌ی آموزش تاریخ، زمان، هدف، انتقال مجموعه اطلاعات، تاریخ مجموعه‌ای از اطلاعات، دانش‌آموزان تاریخ، اطلاعات گذشته، اطلاعات دانش‌آموز، علم به مجموعه اطلاعات، داشتن اطلاعات، متن الف، متن تاریخی، اطلاعات دقیق زمانی و مکانی، روش، آینده، علم، دانش‌آموز نیازمند اطلاعات، رشد آموزش تاریخ

خلاصه ماشینی: "به‌طور خلاصه این هدف‌ها را برای آموزش این علم‌ قائل شده‌اند: انتقال مجموعه اطلاعات گذشته معتقدان به این دیدگاه باور دارند که نهاد آموزشی(مدرسه) موظف است،مجموعه‌ای از اطلاعات پایه و اساسی را به‌ دانش‌آموزان منتقل کند و دانش‌آموزان نیز بدون دانستن این اطلاعات‌ نباید وارد جامعه شود[1]. لوئیجی کاجانی‌2که از معتقدان این فلسفه است می‌گوید، گذشته به تنهایی نمی‌تواند هدف آموزش تاریخ باشد،مگر آن‌که‌ بتوان آینده را نیز مدنظر قرار داد و دانش‌آموز را با فردا نیز آشنا کرد. دانش‌آموز در روند آموزش تاریخ از قالب زمان و مکان خود خارج می‌شود و با دیگران،شرایط زندگی آنان و موقعیتی که در آن قرار داشته‌اند، آشنا می‌شوداین آشنایی،در صورتی کامل که باشد،باعث‌ می‌شود دانش‌آموز دیگر انسان‌ها را درک کند و با آنان همدل شوند9. آنان بر این باورند که دانش‌آموز نه تنها باید از قالب سنی‌ خود خارج شود و اعمال بزرگ‌ترها را درک کند،بلکه می‌باید از چارچوبه‌ی زمان حاضر نیز خارج شود و توان هضم و درک شرایط زمان گذشته را پیدا کند. در این میان،این سؤال قابل بحث است که:موضوعات تاریخی‌ را چگونه می‌توان در قالب‌های هدفمند به کودک معرفی کرد؟ هدف‌های ترکیبی برخی از محققان آموزش تاریخ بر این باورند که نمی‌توان یک‌ هدف خاص را در تمام مراحل آموزشی مد نظر قرار داد. آنالیز پاسخ‌های دریافتی از نمونه‌ی آزمایشی‌ نشان می ژدهد که از نظر آنان،متن تاریخی می‌باید شامل موارد زیر باشد: -تاریخ(تعیین زمان) -نام افراد مهم یا مشهور -خبر مهم -نگارش به صورت تفصیلی و توضیحی -نگارش رسمی -صحبت درباده‌ی تغییر صحبت درباره‌ی گذشته 22 نفر از گروه 40 نفری،فقط متن ج را تاریخ دانستند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.