Skip to main content
فهرست مقالات

ایفای نقش، شیوه ای در تدریس تاریخ

نویسنده:

مترجم:

(7 صفحه - از 14 تا 20)

کلید واژه های ماشینی : تدریس، تاریخ، اطلاعات، دانش، دانش‌آموزان، بازی‌های ایفای نقش، آموزگار، تدریس تاریخ، فنلاند، شیوه‌ای در تدریس تاریخ

خلاصه ماشینی:

"چنین مهارت‌هایی قابل انتقالند، بنابراین می‌توانند در عالم واقع مورد استفاده قرار یک راه بسیار عملی برای توسعه‌ی مهارت‌های فکری دانش‌آموزان از طریق تاریخ‌ فعال،تدارک ایفای نقش در کلاس درس است. البته در آغاز درس و قبل از بازی ایفای نقش،آموزگار مجبور است اطلاعات و دانش مربوط به پیشینه‌ی حوادث تاریخی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد و نقش یا شخصیت موردنظر را با استفاده از روش نسبتا رفتارگرایانه در تدریس توصیف کند. اگر در این‌ بازی‌ها بداهه‌گویی بسیار وجود داشته باشد،ممکن است میزان‌ یادگیری کاهش یابد،اما به دانش‌آموزان باید اجازه داد تا در مورد درس‌ فکر و آن را برای خود تفسیر کنند. نقش‌ها و سؤالات ممکن است چنین باشد: ملوان اسپانیایی:چرا او به ناوگان پیوست؟ سرباز اسپانیایی:چرا او خواست در حمله به انگلستان شرکت‌ کند؟ فیلیپ دوم پادشاه اسپانیا:چرا او الیزابت اول را دوست نداشت و تصمیم گرفت به انگلستان حمله کند؟ پاریاما20(فرمانده ناوگان اسپانیایی):چرا او مطمئن بود ناوگان‌ اسپانیایی پیروز می‌شود؟ فرانسیس دارک‌21:چرا اسپانیایی‌ها از او نفرت داشتند؟ الیزابت اول:چرا او نخواست با فیلیپ دوم،پادشاه اسپانیا ازدواج‌ کند و چرا می‌پنداشت جنگ با اسپانیا اجتناب‌ناپذیر است؟ ملوان انگلیسی:چرا او گمان می‌کرد،انگلیس از ناوگان اسپانیا شکست خواهد خورد؟ این روش دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا در مورد ایده‌ی واقعیت‌ تاریخی فکر کنند و با گوش دادن به داستان‌های تخیلی متفاوت در مورد تاریخ تهاجم ناوگان اسپانیایی به انگلستان،مهارت‌های تفسیر تاریخی را بیاموزند. بازی‌های ایفای نقش نمونه‌ی‌ خوبی از تدریس مبتنی بر تئوری ساختارگرایی آموزشی هستند و این‌ امکان را به دانش‌آموزان می‌دهند که برداشت‌های خود را از تاریخ به‌ کل کلاس ارائه دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.