Skip to main content
فهرست مقالات

چگونگی علاقه مندسازی دانش آموزان به درس تاریخ معاصر ایران

نویسنده:

(6 صفحه - از 14 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : درس تاریخ معاصر ایران، دانش‌آموزان، تاریخ، علاقه‌مندسازی دانش‌آموزان به درس تاریخ، دبیر، علاقه، کلاس، معلم، کلاس درس، چگونگی علاقه‌مندسازی دانش‌آموزان به درس

خلاصه ماشینی:

"الف-توصیف وضعیت موجود یا طرح مسأله از اوایل پرداختن به تدریس به عنوان دبیر تاریخ،دریافتم که تقریبا همه‌ی دانش‌آموزان به درس«تاریخ معاصر ایران»علاقه ندارند و از کلاس درس تاریخ،کتاب تاریخ و معلم آن گریزانند. در گفت‌وگو با دیگر دبیران تاریخ،مسأله را مطرح کردم و معلوم شد که آن‌ها هم به نوعی‌ با این دشواری،یعنی بی‌علاقه بودن دانش‌آموزان به درس تاریخ‌ معاصر ایران،روبه‌رو هستند و هرکدام می‌کوشند،به شیوه‌ای‌ مشکل را حل کنند یا از شدت آن بکاهند. چنان‌ دانش‌آموزان را از درس بیزار کرده است که نه تنها بیش‌تر آنان در نوبت‌ اول افتاده‌اند،بلکه میانگین نمرات درس تاریخ شش کلاس، چگونگی علاقه‌مندسازی دانش‌آموزان به درس‌ تاریخ معاصر ایران (به تصویر صفحه مراجعه شود) محمد گودرزی‌ دبیر تاریخ دبیرستان شاهد پسرانه بروجرد 96/10 شده است»این مدیر در تأئید سخن خود،به نموداری اشاره‌ می‌کرد که به دیوار دفتر نصب شده بود. مدیر همان هنرستان می‌پرسید،چرا دانش‌آموزان به‌ شما این همه علاقه دارند؟همکار دبیر زیست‌شناسی می‌پرسید، چه کرده‌اید که دانش‌آموزانتان این همه راحت و علاقه‌مند به انجام‌ امتحان تاریخند؟همکار دبیر جغرافیا که از دبیران بسیار فعال و موفق است،می‌گفت،دوست دارم بدانم شما در کلاس چه‌ می‌گویید که دانش‌آموزان به درس تاریخ این همه علاقه دارند؟ در کنار این‌گونه اظهار نظرها،از فرصت‌های مناسبی برای‌ نقد کارم توسط دیگر همکاران استفاده کردم. اگرچه کسانی بودند که از بی‌اعتمادی به دبیر و یا دروغ بودن‌ کتاب تاریخ نوشته بودند،اما مجموع ارزیابی‌ها،از اشتیاق و علاقه‌ی بیش از 90 درصد دانش‌آموزان به روش‌هایی که من به‌ کار گرفته بودم،نشان داشتند و این برای من،موفقیتی مهم بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.