Skip to main content
فهرست مقالات

درس تاریخ در کشور فرانسه

مترجم:

(4 صفحه - از 9 تا 12)

کلید واژه های ماشینی : تاریخ ،درس تاریخ در کشور فرانسه ،درس تاریخ ،دبیران ،فرانسه ،دبیرستان ،دانش‌آموزان ،اطلاعات ،آموزش ،تدریس ،امتحان ،برنامه‌های دوره‌ی راهنمایی و دبیرستان ،تغییرات درس تاریخ در فرانسه ،تربیت ،مدرسه‌های راهنمایی و دبیرستان‌های فرانسه ،آتن ،کتاب ،متوسطه ،مدرسه‌های ،درس تاریخ در دوره‌های راهنمایی ،دبیران تاریخ و جغرافیا دبیرستان ،آموزش درس تاریخ در دبیرستان ،نمره ،دوره‌ی راهنمایی ،هدف آموزشی ،وزارت ،کشور فرانسه منتشر می‌شودو ،راهنمایی اعتراض به امتحان تاریخ ،کلاس‌های راهنمایی اعتراض به امتحان ،کتاب تاریخ در فرانسه

خلاصه ماشینی:

"تناقص آیا آموزش درس تاریخ در دبیرستان مناسب است؟ برنامه‌ها،ساعات تدریس،محتوای آموزشی و دادن نگرش جهانی‌ به دانش‌آموزان در برنامه‌های دوره‌ی راهنمایی و دبیرستان چه گونه است؟ آیا این تدریس رضایت بخش است؟در پاسخ به این سؤال،مدیر برنامه‌ریزی وزارت آموزش(پیرساژه)می‌گوید:«آری»،اما یک‌ نویسنده و دبیر تاریخ(اوره لوکسردو)می‌گویند:«نه!» ما مورخ تربیت نمی‌کنیم،بلکه شهرواندی تربیت می‌کنیم که با درک‌ گذشته به فهم بهتر ح0ال می‌رسند. دبیران‌ تاریخ و جغرافیا دبیرستان باید برای دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه‌ی خود توضیح دهند که برنامه‌ی تاریخی‌شان که جدیدا مورد تصویب قرار گرفته، درسال 1999«سبک‌تر»شده است.... آیا منطقی است که شاگردان را وادار کنیم،با الهام از مثال‌هایی‌ درباره‌ی آتنی‌ها و یا رومی‌ها،در مورد مفهوم شهرنشینی تفکیر کنند،بدون‌ این‌که تقریبا هیچ شناختی از تاریخ باستان داشته باشند؟خلاصه کردن‌ تاریخ باستان یونان و لاتینی در حد مفاهیم امروزی دموکراسی و شهرنشینی،در واقع با هدف منحرف کردن افکار دانش‌آموزان از درک این‌ واقعی است که ورای این افکار رایج،بینش دیگری به دنیا وجود دارد از سئی دیگر،می‌توان تأسف خورد که«سبک کردن»حجم درس‌ باعث حذف تاریخ مربوط به دو تفکر موازی«باستان»در مورد حقوق‌ شهرنشینی می‌شود. مگر در دستنوشته‌ی از سال 1931،نمی‌خوانیم‌ که:«بحران تدریس تاریخ وجود دارد و بچه‌ها باید به تاریخ علاقه‌مند شوند»؟اگر در زمان اتحادیه اروپا(15 کشور)،دیگر مسأله‌ی تدریس‌ «یک تاریخ ملی»وجود ندارد و از دانش‌آموز می‌خواهیم،تنها«یک شهروند وظیفه‌شناس و سربازی باشد که اسلحه‌اش را دوست دارد»،و وزارت‌ آموزش و پرورش می‌خواهند شهروندان اروپای(و نه کشوری)تربیت کند، باید بتوان فرمولی برای پر کردن شکاف بین گذشته و حال پیدا کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.