Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت بین المللی (2)

مترجم:

(5 صفحه - از 49 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : اتحاد شرکتهای پیشتاز، مدیران، ژاپنی، شریک، مدیریت، بازار، اتحادیه‌های شرکتهای پیشتاز، اتحاد شرکتهای پیشتاز بین‌المللی، زیراکس، اتحاد شرکتهای پیشتاز با شریک

خلاصه ماشینی:

"این سازمان بهترین کوشش خود را در راه فروش چاپگرهای زیراکس در بازارهای ژاپن بکار برد حتی با وجود اینکه دردمندانه واضح بود که شرکت‌ آمریکایی هیچ اقدامی برای تطبیق ماشین با نیازمندیهای بازار ژاپنی به جا نیاورده است. به طور دائم به گوش مدیران خوانده می‌شود که در اتحاد شرکتهای پیشتاز شریکی را باید انتخاب کنند که به وی اعتماد و اطمینان دارند و همچنان که‌ این مثالها نشان می‌دهد،در هر حال،اعتماد بین شرکتها فقط در طی زمان و در نتیجه تجربه‌های مشترک و فراوان بدست می‌آید. یعنی اگر اتحاد شرکتهای پیشتاز موفق باشد،هر یک‌ از طرفیت(والدین)صاحب منافع بزرگ و زیاد خواهد شد زیرا این امر باعث‌ می‌شود که هر دو طرف حتی در مضیقه‌ها و تنگناها برای موفقیت اتحاد شرکتهای پیشتاز،در حال اشتغال بکار باشند و اگر تجزیه و تحلیل استراتژیک، نظر دهد که عایدی طرفین کم و حاشیه‌ای خواهد بود،اتحاد شرکتهای پیشتاز یا باید تجدید سازمان یابد یا متروک شود. علی‌رغم این حقیقت که اداره کرده اتحادهای شرکتهای پیشتازی که‌ دارای عضو اصلی برتری‌جو هستند آسانتر از اداره اتحادهای شرکتهای‌ پیشتازی است که مدیریت مشترک دارند ولی آنها همواره اتحاد مناسبی نوعا برای تأسیس نیستند. اتحادهای شرکتهای پیشتازی که اعضای اصلی برتری‌ جو دارند به بیشترین احتمال وقتی یکی از شریکها اطلاعات و مهارت لازم را برای اینکه اتحاد شرکتهای پیشتاز یک موفقیت بسازد و طرف دیگر به‌ سادگی سهمی در تهیه پول،علامت تجاری و چه بسا یک بار انتقال‌ تکنولوژی داشته باشد به بیشترین احتمال موفق‌ترند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.