Skip to main content
فهرست مقالات

واکنش بازار (2)

مترجم:

(4 صفحه - از 9 تا 12)

کلید واژه های ماشینی : شاغلین، بازار، اقدام تلافى‌جویانه شاغلین علیه واردشوندگان، واردشوندگان، صنعت، تلافى‌جویانه علیه واردشوندگان جدید، واردشوندگان شیوه نوآورى هنگامى، واکنش بازار، سرمایه‌گذارى غیر قابل بازگشت شاغلین، ورود

خلاصه ماشینی:

"البته همان‌طور که محققین متذکر شده‌اند،عوامل سیاسی،اجتماعی و سازمانی نیز ممکن است به اندازه دلایل اقتصادی در تعیین حدی که یک وارد شونده ورود خود را غیرقابل برگشت ببیند،اهمیت داشته باشند چن و مک میلان بدون اشاره به منبعی می‌گویند: غیرقابل بازگشت بودن یک فعالیت تجاری می‌تواند رفتار پاسخ‌گویانه رقبا را شکل دهد، زیرا به‌عنوان نشانه‌ای قوی و معیاری برای شناخت یک مهاجم واقعی(محکم)عمل می‌کند. به عبارت دیگر ورود در مقیاس کم از طریق شیوه نوآوری بخاطر تأثیر حاشیه‌ای و ناچیز آن بر موقعیت بازار کمتر قابل رؤیت و کمتر تهدیدآمیز است و بنابراین شاغلین در برابر چنین ورودی از تلافی‌جویی اجتناب می‌کنند. از این‌رو فرضیه زیر مطرح می‌شود: فرضیه 4:تمرکز فروشندگان در صنعت وارد شده تأثیری منفی بر عملکرد تجاری پس از ورود واردشوندگان در مقیاس بالا از طریق نوآوری خواهد داشت. بالاخره،از آنجایی که خواص ساختاری در صنعت مقصد یک موضوع پیچیده و دشوار می‌باشد،منابع عمومی و در دسترس شرکت اصلی(مادر)نیز احتمالا عامل تعیین‌کننده مهمی برای عملکرد واردشوندگان خواهند بود، زیرا اقدام تلافی‌جویانه شاغلین علیه واردشوندگان را نمی‌توان کنترل کرد و هم نیروزایی را فقط می‌توان برای جبران بخشی از سرمایه‌گذاری غیرقابل بازگشت مورد استفاده قرار داد. بطور خلاصه،در ارتباط با موانع ساختاری ورود از جمله سرمایه‌گذاری و انجام هزینه‌های غیرقابل بازگشت که واردشونده برای رقابت در مقابل شاغلین مجبور به صرف آن است تفاوتهایی میان دو شیوه ورود اکتسابی و نوآوری ظهور پیدا کرده و گسترش می‌یابد. همچنین این نکته مورد بحث قرار گرفته است که میزان هزینه‌های عملیاتی که شرکت مادر می‌تواند در عرصه جدید فعالیت و صنعت تازه‌وارد متحمل شود،به منابع قابل دسترس آن شرکت بستگی دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.