Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت استراتژیک، منحنی تجربی ماتریس رشد - سهم بازار

نویسنده:

(3 صفحه - از 32 تا 34)

کلید واژه های ماشینی : استراتژی ،مدیریت استراتژیک ،مدیران ،منحنی تجربی ،منحنی تجربی ماتریس رشد ،سهم بازار ،منحنی تجربی صرفه‌جوئی ناشی ،رابطه منحنی تجربی صرفه‌جوئی ،رقابتی ،صرفه‌جوئی ناشی از مقیاس ،سازمان ،اقتصادی ،محصول ،رقبا ،سهم بازار و منحنی تجربی ،تجربه ،ایجاد نظریه‌های مدیریت استراتژیک ،منحنی تجربی در رابطه ،زمینه‌های محصول و بازار رقابتی ،سود ،انتخاب ،انتخاب مجموعهء استراتژی موسسه ،مطالعه رفتار رقابتی ،شیوه ،تحقیقات ،نظریه ،هماهنگی ،اصول منحنی تجربی ،رابطه ،کاهش هزینه‌های ناشی از تجربه

خلاصه ماشینی:

"مدیریت استراتژیک،منحنی تجربی‌ ماتریس رشد-سهم بازار مجید رشید کابلی منحنی تجربی اولین عاملی است که شکاف را بین مطالعه فرایند مدیریت و مطالعه رفتار رقابتی و پیامدهای بازار عمیق‌تر می‌سازد. برای نمونه رشته مدیریت بطور سنتی سازمان را احاطه شده در محیط می‌بیند ولی منحنی تجربی خود را به رفتارهای رقبا معطوف می‌سازد،و مهمتر اینکه منحنی تجربی در رابطه با شیوه‌ اقتصاد خرد توضیح مناسبی را ارائه می‌دهد. این ایده،که به موازات کار مداوم و تجربه افزایش می‌یابد و به دنبال آن هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند موضوع‌ جدیدی نیست،بلکه از سال 1908 و بطور جدی‌تر در دهه‌1920 میلادی مطرح شده است اما گروه مشاورین بوستن به این ایده چهار جزء دیگر اضافه کردند. رابطه منحنی تجربی صرفه‌جوئی ناشی از مقیاس و ماتریس رشد- سهم بازار یکی از دلایل اصلی افزایش سوددهی این است که موسساتی که در بازار دارای سهم بیشتری می‌باشند در مقایسه با موسسات کوچک‌ معمولا کارآئی بیشتری دارند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.