Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت ارتباطهای بین شخصی (2)

نویسنده:

(6 صفحه - از 6 تا 11)

کلید واژه های ماشینی : مدیر، رفتار، مهار، ارتباطهای بین‌شخصی، الگوی ارتباطی کم‌رویی و سلطه‌پذیری، احساس، سعی، سلطه‌پذیر، افراد پرخاشگر، سبک

خلاصه ماشینی:

"ترس از ناراحت کردن‌ دیگران،به دلیل میل شدید به دوست داشتنی جلوه کردن،و شدت‌ ناراحتی‌ها حبس شده در سینه افراد کم‌رو و سلطه‌پذیر سبب می‌شود که به‌ جای بیان منطقی ناراحتی و یا ابراز مستقیم عصبانیت خود از دست‌ دیگران،خشم خود را به صورت‌ غیرمستقیم و فعل‌پذیرانه تخلیه کنند. تمامی صفات مذکور نشان می‌دهد که‌ برخلاف تصور عامیانه که معمولا کنار آمدن و کار کردن،و یا زندگی‌ کردن با افراد کم‌رو را راحت می‌داند، آسیب‌هایی که الگوی ارتباطی کم‌رویی‌ و سلطه‌پذیری در جامعه وارد می‌کند ممکن است بسیار شدید و یا حتی جبران‌ناپذیر باشد. همانگونه که از ویژگی‌های آقای ب مشخص است،فرد سلطه‌گر خود و دیگران را به‌عنوان شی،و نه انسان،مورد بهره‌کشی قرار می‌دهد و سعی‌ می‌کند آنها را در جهت منافع خود مهار و کنترل کند. برخی از چنین افرادی ممکن است با یادگیری الگوی ارتباطی بر اساس سلطه‌گری به موفقیتهای مالی دست‌ یابند،اما غافلند که چطور این الگوی رفتاری ممکن است کم‌کم به‌ ارتباطات غیرتجاری آنها نیز تعمیم یابد و همه ارتباطها را برای آنها به‌ صحنه‌ای برای سود بیشتر و بهره‌کشی از انسان‌های شی شده تبدیل کند. در نهایت آقای د با طرح ضرورت انجام‌ تغییراتی در بخش خود و هماهنگ کردن آنها با خواسته‌ها و انتظارات‌ مدیر،از وی می‌خواهد که پس از حل مشکلات شخصی و بازگشت‌ کامل به کار در خصوص عملی کردن خواسته‌های خود و مدیر در بخش‌ تحقیق و توسعه جلسه‌ای داشته باشند که مورد موافقت قرار می‌گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.