Skip to main content
فهرست مقالات

کنترل در مدیریت

مترجم:

(3 صفحه - از 47 تا 49)

کلید واژه های ماشینی : کنترل، مدیران، کارکنان، استانداردها، ارزیابی، عملکرد، سازمان، مرحله فرآیند کنترل، کنترل در مدیریت، مشتریان

خلاصه ماشینی:

"مراحل فرآیند کنترل: تعریف رابرت ماکلر1از کنترل،به عناصر حیاتی فرآیند کنترل‌اشاره‌ می‌کند: "مدیریت کنترل تلاشی سیستماتیک است برای تعیین استانداردهای‌ عملکرد با اهداف برنامه‌ریزی شده،طراحی سیستمهای بازخورد اطلاعاتی،2مقایسه عملکرد واقعی با استانداردهای از پیش تعیین‌ شده،بیان اینکه آیا انحرافاتی وجود دارد و ارزیابی آنها و انتخاب هر اقدام لازم که تضمین نماید تمامی منابع سازمان برای دستیابی به اهداف‌ سازمان،در مؤثرترین و سودمندترین راه ممکن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مراحل عبارتند از: (به تصویر صفحه مراجعه شود) الف)تعیین استانداردها و روشها برای ارزیابی عملکرد: اهداف و مقاصد،به صورت آرمانی در حین فرآیند برنامه‌ریزی‌ تعیین می‌شوند و از قبل بطور صریح و روشن و در قالب الفاظ قابل‌ سنجشی که حد و مرزهای مشخصی را شامل می‌شود،بیان خواهند شد. نخست،بیان اهداف بطور مبهم،مانند:"رشد مهارتهای کارکنان‌"،تنها شعارهای بی‌اساس هستند تا زمانی که مدیران اقدام نمایند به مشخص نمودن اینکه چه مفهوم خاصی‌ از"رشد"در نظر دارند و برای دستابی به این هدف،قصد انجام چه کاری‌ دارند-و چه وقت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.