Skip to main content
فهرست مقالات

مروری بر پیش بینی فروش

نویسنده:

(5 صفحه - از 50 تا 54)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، پیش‌بینی فروش، روش، محصول، بازار، مروری بر پیش‌بینی فروش، خریداران، پیش‌بینی فروش پیش‌بینی فروش، پیش‌بینی فروش وحید، مدیران

خلاصه ماشینی:

"ب)پیش‌بینی‌های اساسی پیش‌بینی وقایع را می‌توانیم در سه نوع زیر طبقه‌بندی نمائیم: 1-پیش‌بینی نتایج یک رویداد16، 2-پیش‌بینی زمان یک رویداد17، 3-و پیش‌بینی سریهای زمانی18، در پیش‌بینی نتایج،با یک اطمینان بالقوه می‌توانیم نتایج رویداد خاضی را پیش‌بینی نمائیم ولی نمی‌توانیم خود رویداد را تعیین کنیم،نظیر پیش‌بینی‌های زیر: -جنیست بچه‌ای که هنوز متولد نشده،چیست؟ -برنده انتخابات آتی چه کسی است؟ -آیا فروش مارک جدیدی از یک محصول رضایت‌بخش است؟ در پیش‌بینی زمان رویداد به سؤالاتی در خصوص زمان وقوع یک رویداد پاسخ داده می‌شود،به سؤالاتی نظیر سؤوالهای زیر: -چه موقع شرکت رقیب،مارک جدیدش را معرفی می‌کند؟ -و یا چه موقع نرخ بهره بانکها تغییر می‌کند؟ پیش‌بینی سریهای زمانی شامل یک سری از ارزشهایی است که در فواصل زمانی مساوی ثبت شده‌اند و با استفاده از آن می‌توان ارزشهایی را در آینده تعیین نمود،نظیر: -پیش‌بینی قیمتهای روزانه سهام با توجه به قیمتهای قبلی، -پیش‌بینی نرخ ماهانه بیکاری و یا کسری تراز پرداختها با توجه به نرخهای قبلی، -و یا پیش‌بینی فروش روزانه با توجه به فروشهای قبلی، ملاحظات پیش از پیش‌بینی پیش از پیش‌بینی باید یک ارزیابی کلی از فعالیتهای شرکت انجام دهیم، برای مثال باید پاسخ سؤالات زیر را مشخص کنیم: -شرکت در چه کسب و کاری فعالیت می‌کند؟ -مشتریان شرکت چه کسانی هستند؟ -شرکت چه محصولی را تولید می‌کند؟و چه نیازهایی را بصورت بالقوه و بالفعل می‌تواند ارضاء کند؟ -تقاضای مشتریان به چه عواملی بستگی دارد؟ -سهم بازار فعلی و سهم بازار مورد انتظار در چه حدی است؟ -رقبای بالقوه چه ویژگیهایی دارند و قدرت تأثیر آنها بر کل بازار در چه حدی است؟ -فعالیتهای شرکت در کدام بازار انجام شده و آن بازار دارای چه ویژگیهایی است؟(از نظر اندازه منطقه،گروههای سنی،عوامل اقتصادی-اجتماعی و صنعتی) -محصول شرکت چه ارزشی برای صرف‌کننده دارد و چه رابطه‌ای بین قیمت و ارزش محصول برقرار است؟ -سطح سودآوری مطلوب در کوتاه‌مدت،بلندمدت و میان‌مدت در چه حدی است؟ اهمیت و تعریف پیش‌بینی فروش پیش‌بینی فروش عبارتست از تعیین حجم فروش یا روند و گرایش بازار برای یک محصول خاص و تعیین یک میزان از فروش در کل اقتصاد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.