Skip to main content
فهرست مقالات

تله مدیران / بیزنیس ویک، 11 دسامبر 2000

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : مدیران، مدیرعامل، جنرال الکتریک، شرکت جنرال الکتریک، ولچ مدیرعامل جنرال الکتریک، ولچ، مدیران عامل، رشد، شغل، بازار

خلاصه ماشینی: "مجموع زمانی که‌"لیود وارد" از Tag May ؟؟؟ دیل موریسون از Soup Campbell ،دورک جیگر از Proctel Gambles ،ریچارد توماس از Xerox ،ریچارد مک گین از Technology Lucent ،و مایکل‌هاولی از Gillette در پست مدیر عاملی بودند 10 سال و یازده ماه بود-کمی بیشتر از نصف‌ مدت زمانی که ولچ مدیرعامل جنرال‌ الکتریک می‌باشد. موسسه بین‌المللی‌ ferry / Korn پیشنهاد می‌کند که در این راستا "قدرت کاریزما"در سازمان توسعه داده شود واقعا آینده چه خواهد شد؟آیا نیاز به آن‌ خواهد بود که چشم سومی برای مدیران عامل‌ تعبیه شود؟یا یک Telekinesis Master مورد نیاز خواهد بود؟اینها اظهارات‌"ریکش کورانا" استادیار دانشکده هاروارد بیزینس است که‌ کتابی در خصوص مدیران عامل نوشته است. اما این تنها ولچ بود که‌شخصیت مدیرعامل را با حداکثر توانائیهای‌ یک رهبر و برای کار در هرشرایطی مجسم و معرفی نمود-مردی فعال که با بهره‌گیری کامل‌ از قدرت شخصی و تفکرات و دیدگاه‌ درخشانش هرشرکتی را بدون توجه به بزرگی و کوچک یا پیچیدگی آن می‌تواند به یک ماشین‌ مطمئن برای ارائه عملکردی عالی و مطلوب و همیشگی تبدیل نماید. Morin نشان می‌دهد که اکثر مدیران عاملی که در طی‌ 5 سال گذشته کنار گذاشته شده‌اند،هیأت‌ مدیره این شرکتها نیز ناچار به فروش شرکت و از دست دادن شغل خود شده‌اند. به استثناء یک شرکت(شرکت‌ اگزون)چهار شرکتی که رده‌های اول را اشغال‌ کرده بودند در خلال 10 سال گذشته آن‌ عملکردی بد و ضعیف در خصوص بهبود وضعیت سهام خود داشتند و این دوران،دورانی‌ سخت و ناخوشایند برای آنها بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.