Skip to main content
فهرست مقالات

کارایی کارکنان متفکر بزرگترین چالش مدیریت در قرن 21 (1)

نویسنده:

مترجم:

کلید واژه های ماشینی : کارکنان متفکر، کارآیی کارکنان متفکر، کارکنان متفکر بزرگترین چالش مدیریت، تیلور، کار، کارگران، مدیریت، کارآیی کار، کارآیی کارکنان دستی، تولید

خلاصه ماشینی:

"تمامی کشورهای غیرغربی که پس‌ از جنگ جهانی دوم توسعه یافتند و ژاپن‌ سرسلسله آنان بود،از نوآوری در زمینه فن‌ آوری اجتناب کردند،در عوض آنان به‌ کارکنان خود آموزشی را دادند که امریکا در طی جنگ جهانی دوم براساس اصول تیلور بنا نهاده بود و از آن برای ایجاد کارآیی‌ بسیار بالا در نیروی کار عمدتا غیرماهر استفاده نموده بود،(برای مثال در ژاپن در سال 1950،تقریبا دو سوم جمعیت شاغل‌ هنوز وابسته به زمین بودند و غیر از برنج‌ کاری،هیچگونه مهارت دیگری نداشتند). وظیفه چیست؟ سؤال بسیار سخت در رابطه با کارآیی‌ کارکنان متفکر بدین قرار است:وظیفه‌ چیست؟این مهمترین تفاوت کارآیی کار (به تصویر صفحه مراجعه شود) متفکر با کار دستی نیز است. هرگز هیچ‌یک از کسانی که بر روی کارآیی کار دستی کار می‌کنند نپرسیده‌اند که«کارگر دستی قرار است چه‌ کاری انجام دهد؟»این موضوع به همان‌ اندازه که در مدیریت علمی تیلور صادق‌ است،در مورد افراد حاضر در شرکت موتور فورد که اولین خط تولید را راه‌اندازی کرد و هم‌چنین در مورد کنترل کیفیت جامع‌ دمینگ صدق می‌کند. بنابراین کار بر روی کارآیی کارکنان‌ فکری،به طرح این سؤال از جانب کارکنان‌ متفکر از خودشان آغاز می‌شود که وظیفه تو چیست؟وظیفه تو چه باید باشد؟از تو انتظار می‌رود که در چه کاری مشارکت داشته باشی‌ و چه چیزی مانع از انجام وظایف تو می‌شود و باید حذف گردد؟ کارکنان متفکر تقریبا همیشه خودشان‌ به این سؤال‌ها می‌اندیشند و می‌توانند به آنها پاسخ دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.