خلاصه ماشینی:
"از این رو،ما باید نظریههای فعلی و فرضیات آنها را ارزیابی کنیم تا بتوانیم قابلیت کاربرد آنها در شرایط "پیچیده پیچیده"در خانه شماره 4 را بررسی نموده و مشخص نماییم که محدودیتهای قابلیت کاربرد آنها تا چه حد امکان استفاده از آنها برای شرکتها در سه خانه دیگر را محدود مینماید.
سؤالات مربوط عبارتند از: استراتژی اولویتهای اصلی استراتژیک سازمان،در شرایط پیچیده پیچیده کدامند؟آیا آنها به یک استراتژی بلندمدت نیاز دارند؟ جنبههای کلیدی که یک شرکت باید برای توسعه و حفظ امتیازات رقابتی خود در خانه شماره 4،خود را با آنها وفق دهند کدامند؟چه چیزی از سیر قهقرایی شرکتی همچون واچتل پیشگیری میکند؟ چگونه برخی از مدیران در برابر شیوههای مرسوم،مقاومت میکنند درحالیکه سایر موفقیتهای آنها را موقتی و نامتعارف میدانند؟ تا چه اندازه اولین پیشگامان در توسعه استراتژی و ساختار(مندرج در (به تصویر صفحه مراجعه شود)خانه شماره 4)در سازمان،از اهمیت برخوردارند؟ ساختار اگر این مسئله صحت دارد که"ویژگیهای شخصی منعکس کننده فرهنگ و سیاستهای سازمانی است"یا"ساختار اداری بر فرصتگرایی تأثیر میگذارد"،آنگاه عناصر مثبت و منفی تقویت فرهنگها و ساختارها چیست؟تا چه حد و چگونه مدیران میتوانند آنها را توسعه دهند؟ چه چیزهایی چنین هماهنگیهایی را در مورد افراد شایسته و گوناگون ایجاد میکنند تا آنها بتوانند بعنوان یک سازمان عمل کنند؟ تا چه حد و چگونه ارتباطات فردی نهادینه(درونی)میشوند؟ ارتباطات چگونه شرکتها اطمینان و وفاداری را توسعه میدهند و بهترین مشتریان و کارمندان را حفظ میکنند؟ به چه میزان بین ماهیت قرارداد استخدام و امتیازات رقابتی یک شرکت ارتباط وجود دارد؟ چگونه شرکتها با مشتریان و سایر شرکاء رابطه درونی ایجاد و آنرا حفظ میکنند؟ این پرسشها نقطه شروع خلاقیت بیشتر هستند و تشریح دیدگاههای نظری متعددی را امکانپذیر میسازند."