Skip to main content
فهرست مقالات

ده اصل اساسی در انتخاب شاخص ها (در فرایند ارزیابی مدیریت شرکتها)

نویسنده:

(3 صفحه - از 51 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : شاخصهای ،مدیر ،فرایند ارزیابی مدیریت شرکتها ،اطلاعات ،بهره‌وری ،سود ،اصل اساسی در انتخاب شاخص ،فروش ،اندازه‌گیری بهره‌وری به‌معنی محاسبه سطح ،انتخاب شاخص ها ،هزینه ،هزینه نسبت سود محاسبه ،ارزیابی مدیریت ارزیابی ،مرحله دوم ارزیابی ،شاخص هزینه کسب اطلاعات ،اندازه‌گیری و محاسبه شاخصها ،سعید جبلی کارشناس ارزیابی مدیریت ،سازمان ،مراحل ارزیابی مدیریت ،استفاده از اطلاعات ،ارقام محض ستاده مشخص ،ارزیابی مدیریت گروه بهمن ،ارقام محض ،بهبود بهره‌وری شرکت ،بهبود ،هدف ،ازای ،محاسبه شاخصهای مدیریتی ،مرحله ،مرحله اول ارزیابی

خلاصه ماشینی:

"در صورت امکان باید تنها یک نسبت یا شاخص اصلی در اختیار مدیر قرار گیرد که به روشنی میزان موفقیت وی را نشان‌ دهد،به همراه تعدادی شاخص کمکی که چگونگی بهبود بخشیدن به این موفقیت را روشن کند. مثال زیر در مورد شاخصهای کاذب،در روشن‌ شدن این نکته به ما کمک می‌کند: مثال:فروش به ازای تعداد کارکنان تولید(ریال):بسیاری از شرکتها علاوه بر محصولات ساخت خود کالاهایی را به فروش‌ می‌رسانند که تمام یا اکثر آن توسط شرکتهای دیگر ساخته شده‌ است. این نکات به این معناست که انتخاب شاخص‌ها کاری است که‌ باید در مورد هر شرکت و هر مدیر،یک به یک صورت گیرد، ولی در بین نتایج به دست آمده شباهتهای قابل توجهی نیز وجود دارد. امید است با انتخاب و استفاده صحیح شاخص‌های مختلف‌ اقتصادی بتوان با مقایسه شرکت خود با واحدهای مشابه دیگر، وضعیت بهره‌وری را مورد ارزیابی قرار داد و در راستای‌ برنامه‌ریزی و بهبود بهره‌وری شرکت اقدام نمائیم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.