Skip to main content
فهرست مقالات

برنامه های ترویج کارآفرینی در میان جوانان در کشورهای منتخب اروپایی

نویسنده:

علمی-ترویجی/ISC (20 صفحه - از 59 تا 78)

کلید واژه های ماشینی : کارآفرینی، اطلاعات، جوانان، کسب‌وکار، اقتصادی، برنامه، اشتغال، توسعه، شرکت‌های کوچک و متوسط، برنامه‌های ترویج کارآفرینی

تاثیر کارآفرینی در رشد اقتصادی و افزایش اشتغال و رفاه اجتماعی شناخته شده‌ است.در شرایط فعلی جامعه ایران که نسبت قابل توجهی از جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه بیکار هستند،رویکرد توسعه کارآفرینی در کشور ضروری‌ می‌باشد.در این مقاله سعی شده که کارآفرینی بصورت خلاصه شرح داده شود، سپس شاخص‌های کارآفرینی که مرتبط با توسعه اقتصادی هستند،در 6 کشور اروپایی مطالعه و پیشنهاداتی برای بکارگیری آن در ایران ارائه می‌شود.

خلاصه ماشینی:

"از سال 1997،با همکاری مراکز معتبر دانشگاهی در کشورهای مختلف،مدل‌ نمایشگر جهانی کارآفرینی برای ارتباط بین کارآفرینی و رشد اقتصادی طراحی رشد که براساس سه سوال محوری زیر مطالعات انجام گرفت(ری نولدز و دیگران،2005، ص 8-7): -آیا سطح فعالیت‌های کارآفرینی بر روی میزان رشد اقتصاد ملی و رفاه جامعه‌ تاثیر می‌گذارد؟ -فعالیت‌های شروع کسب‌وکار بین کشورهای مختلف تا چه سطحی باهم تفاوت‌ دارند؟ -چه چیزی می‌تواند یک کشور را کارآفرین معرفی کند چه عواملی می‌توانند فعالیت‌های شروع یک کسب‌وکار را محدود کرده یا ارتقا بخشد؟ در حال حاضر نتایج کلی این مطالعه در کشورهای مختلف جهان بدین شرح است: (ری نولدز و دیگران،2005،ص 42-40) -سطح فعالیت کارآفرینانه بین کشورها بسیار متفاوت است. جدول 2-مقایسه سرانه تولید ناخالص داخلی به ازای هر نفر شاغل در کشورهای منتخب(دلار آمریکا) (تصویرتصویر) منبع:(سازمان توسعه همکاریهای اقتصادی،سال 2005) بدلیل اینکه کارآفرینی و شرکت‌های کوچک و متوسط سبب اشتغال‌زایی می‌گردد، درصد ایجاد اشتغال آنان در کشورهای منتخب در جدول(3)نشان داده شده است. جدول 5-مقایسه توانایی سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز برای توسعه کسب‌وکار در کشورهای منتخب(مقیاس 10-1) (تصویرتصویر) منبع:(گینزبرگ،2004) تحقیق و توسعه منجر به ایجاد فرصت‌های تجاری جدید می‌شود که می‌تواند سبب رشد کارآفرینی در شرکت‌های کوچک و متوسط شود. -اعطای جوایز تشویقی و معرفی کارآفرینان بویژه جوانان در رسانه‌های عمومی ب-دسترسی هرچه بیشتر و سریعتر به تحقیق و نوآوری و استفاده بهتر از پته‌ها -اطلاع‌رسانی علمی و فنی مراکز ثبت پته‌ها برای جوانان -ایجاد و توسعه مراکز تکنولوژی پارکهای علمی برای بکارگیری تکنولوژیهای بالا توسط جوانان -ایجاد موسسات و تدارک بازارهایی برای همکاریهای مشترک بین دانشگاهها و صنعت -ایجاد همکاریهای مشترک بین مراکز ثبت پته‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط ج-خدمات حمایتی -ایجاد بانک‌های مختلف اطلاعاتی اینترنتی جهت دادن اطلاعات ضروری به جوانان‌ در موارد موردنیاز مانند حمایت‌های مالی،موضوعات قانون و اداری،اطلاع‌رسانی‌ پته و..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.