Skip to main content
فهرست مقالات

مردن فقط به زمین نزدیک تر شدن است (نگاهی به مجموعه شعر «آوازهای زن بی اجازه»)

نویسنده:

(3 صفحه - از 39 تا 41)

کلید واژه های ماشینی : شعر ،شاعر ،مردن ،آوازه‌ای زن ،مجموعه ،زن بی‌اجازه ،زبان ،مجموعه شعر ،زمین نزدیک تر شدن ،پنجره ،کتاب ،صبح ،پا برهنه ،مخاطب ،ذهن موسوی و زبان شعر ،زبان صمیمی و بیان ،گراناز موسوی ،زمین نزدیک‌تر شدن ،کتابهای شعر سال تبدیل ،مجموعهء ،شعر امروز ،مجموعه پا برهنه ،شاعران جوان ،شعرهای شاعران جوان ،حضور شاعری جوان ،موسوی در شعرهای ،موسیقی شعر ،در شعر ،قافیه‌ها در شعرها ،بیان و زبان شاعرانه

خلاصه ماشینی:

"»بیش از آنکه به فکر زبان صمیمی،دید محتوایی ناب و جهان شاعرانه باشد(که هر سه مورد در موفقیت کتاب اول‌ او نقش بسزایی داشتند)اسیر بازیهای زبانی،موج سواریها و فرمهای‌ مختلف شعری(و تا حدی غیر شعری)شده است و توان شعری خود را صرف‌ چگونه گفتن کرده است تا چه گفتن؟ در واقع این درگیری زیاد بین شاعر و زبان و فرم منجر به ایجاد فاصله‌ای بین ذهن موسوی و زبان شعری و در نهایت آنچه او روی کاغذ آورده می‌شود که خود این فاصله باعث عدم انسجام شعرها و یکی از دلایلی‌ می‌شود که مخاطب نتواند با شعرهای این مجموعه ارتباط خوبی برقرار کند. (به تصویر صفحه مراجعه شود) «مردن‌ فقط به زمین‌ نزدیک‌تر شدن است» @از نکات مهم و مثبتی که باعث شد تا مجموعهء«پا برهنه‌ تا صبح»به یکی از موفق‌ترین کتابهای‌ شعر سال تبدیل‌ شود،زبان صمیمی‌ و بیان راحت و سالمی بود که‌ موسوی در شعرهای‌ این مجموعه به کار بسته بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.