Skip to main content
فهرست مقالات

نوجوان و شعر

نویسنده:

(6 صفحه - از 73 تا 78)

کلید واژه های ماشینی : نوجوان ،شعر ،شعر نوجوان ،کودک ،شاعر ،شعر کودک و نوجوان ،سن ،شاعر شعر نوجوان ،بزرگسال ،مخاطب ،مربی ،نگاه ،رشد سن ادبی کودک نقش ،نوجوان و شعر ،دریچه ،تخیل ،سن ادبی کودک ،طبیعت ،خیال ،تصویرگری شعر نوجوان ،بحث تصویرگری شعرهای نوجوان ،تصویرگری ،بحث شعر بزرگسال شاعر ،رشد رساندن تخیل کودک شعر ،تربیت ،سن ادبی ،رشد ،عاطفه ،شعر نوجوان و شعر کودک ،سن ادبی کودک و نوجوان

خلاصه ماشینی:

"یکی از ابزار ما برای به رشد رساندن تخیل کودک شعر است، شعر علاوه بر اینکه خیال کودک را تقویت می‌کند، به او دربارة محیط پیرامون شناخت می‌دهد، بایدها و نبایدها را مستقیم و غیر مستقیم برای او طرح می‌نماید و تنشهای عاطفی او را کم می‌کند و کودک را از تنهایی درمی‌آورد، نوعی آینگی در شعر وجود دارد که علاوه بر ساختن چهره‌ای از کودک برای خود‌ او، وی را برای ورود به دنیای نوجوانی و در نتیجه رسیدن به کمال در مسیر سن عقلی و سن تقویمی و سن ادبی آماده می‌سازد، در بحث سن عقلی و تقویمی نیازی به توضیح نیست و همگان واقفند که سن تقویمی، سنی است که بنا به تاریخ تولد کودک تعیین می‌گردد و سن عقلی بنا به رشد هوشی وی اما سن ادبی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال را میزان رشد گنجینة لغات، توانایی عبارت‌سازی و مفهوم‌یابی و رسانایی مفهوم توسط واژگان و به زبان دیگر، رشد ساختار زبان در گویش و نوشتار تعیین می‌نماید، عوامل متعددی در رشد سن ادبی کودک نقش دارند از جمله خواندن، شنیدن متون ادبی شامل شعر و داستان و نثر ادبی، تمرین در بیان شفاهی، سلیقه کودک در به‌کارگیری ادبیات شفاهی مخصوص به خود تا حدود زیادی بستگی به ادبیات خاص گفتاری پدر ومادر و در مرحله بعد تلویزیون و رادیو دارد، بنابراین تعریف، سن ادبی کودک ممکن است از سن ادبی نوجوانی که همزمان با او در جامعه رشد می‌کند نیز بالاتر باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.