Skip to main content
فهرست مقالات

(یادداشتی بر مجموعه از نامهای حک شده بر سنگ سروده ضیاءالدین ترابی) و شعر یعنی همین

نویسنده:

(4 صفحه - از 79 تا 82)

کلید واژه های ماشینی : شعر ،نامه‌ای حک‌شده بر سنگ ،مجموعه از نامه‌ای حک‌شده ،شاعر ،ترابی ،زبان ،زلزله ،فرم ،مخاطب ،نامه‌ای حک‌شده بر سنگ هنجارشکنیهای ،ضیاءالدین ترابی ،شعرهای مجموعة از نامه‌ای حک‌شده ،هنجارشکنی ،اتفاق ،طبل ،شعر ترابی ،سنگ هنجارشکنیهای زبانی ،شعر ترابی اتفاق ،سنگ سروده ضیاءالدین ،جهان ،فرم شعر ،واژه‌های ،ترابی توان شعری ،متن ،زبان شعری شاعر ،تکنیک ،تعاریف ،زبان شعری ،ساختار محکم شعرهای ترابی ،دلیل در شعر ترابی

خلاصه ماشینی:

"اما در بعضی از اشعار ما شاهد شعرهایی هستیم که در آن شاعر با حرکتی آگاهانه و از هم آمیختگی فرم ساده و دایره‌ای به گونه‌ای از فرم دست می‌یابد که حد کمال فرم شعری است: انگشت که می‌گذارم بر پیش‌خوان جهان سار از درخت می‌پرد و روباه از پشت بوته‌های گون انگار من آفتابم و دنیا شب (شب ـ ص40) در شعر بالا فرم از دل روابط درون متن نمایان می‌شود اینجا دیگر فرم تنها وسیله‌ای برای تاکید و برجسته‌سازی سطر، حادثه و یا اتفاق خاصی نیست و به سختی می‌توان میان فرم و ساختار تمایز قایل شد؛ چرا که در این شعرما شاهد ارتباط تنگاتنگ و عمیق بین اجزا، عناصر، تصویرها و فضاهای شعر هستیم در واقع بهترین شعرهای این مجموعه را در این گروه باید قرار داد شعرهایی مثل رود، سکه، آشوب، شعر و..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.